לאור העלייה בתחלואה

החיסון השלישי מעורר מחלוקת בקרב מומחי החיסון בעולם

הנתונים של משרד הבריאות הישראלי בנוגע לירידה של יעילות החיסון בכל הנוגע להדבקה מעוררים מחלוקת בעולם בנוגע לאמינות הנתונים ובשאלה האם יש צורך במתן מנת חיסון שלישית (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

בישראל החלו כבר לתת מנות שלישיות של החיסון למדוכאי חיסון אך לא כל המומחים בעולם מסכימים עם המהלך. משרד הבריאות הישראלי אמנם אישר את המהלך לאחר דיון עם נציגי היצרנית פייזר, אך גורמי הבריאות בארה"ב הבהירו כי בינתים אין צורך בכך למי שחוסן בשתי מנות.

ההחלטה האמריקנית הגיעה לאחר בקשת פייזר לאשר חיסון במנה שלישית בעקבות הנתונים שנראו בישראל של ירידה משמעותית ביעילות החיסון בכל הנוגע להדבקה לווריאנט הדלתא, אך הנתונים עדיין אינם ברורים דים וישנן טענות כי הם אינם מדויקים. המומחים בישראל גם חלוקים בדבר היעילות והצורך של חיסון שלישי בשלב מוקדם כל כך של הנתונים והאם לא כדאי להמתין עוד.

בפייזר אמרו, כי "גם חברת פייזר וגם הממשל האמריקני חשים דחיפות בהקדמת נגיף הקורונה ואנו מסכימים שהנתונים המדעיים יכתיבו את הצעדים הבאים בהליך הרגולטורי הקפדני שאנחנו גם כן עוקבים אחריו".

גם בארגון הבריאות העולמי לא תומכים כעת במתן חיסון שלישי עד לעיבוד נתונים נוספים והם אינם מסתמכים על הנתונים שמגיעים מישראל בלבד.

העובדה שבישראל יש אחוז מתחסנים גדול כל כך מציבה את ישראל בחזית, שכן אין להרבה מדינות יכולת לבחון את הנתונים בדומה לישראל כך שלמרות המידע החסר, ישראל יכולה לתת עדיין תמונה חשובה של המצב.

כזכור, 730 מאומתים חדשים אובחנו אתמול עם קורונה - הנתון הגבוה ביותר ליממה מאז 25 במרץ. מתוך 58,101 הבדיקות שנערכו אתמול - 1.26% עם תשובה חיובית, אחוז גבוה במיוחד. על פי משרד הבריאות, 46 בני אדם מאושפזים במצב קשה בבתי החולים ברחבי הארץ, עלייה במספר החולים הקשים אם כי בהם 10 מונשמים בלבד, ירידה לעומת הימים שקדמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר