בדרך לחיסון משלנו?

במכון הביולוגי מתקדמים לחיסון הישראלי

במכון הביולוגי עדיין לא התייאשו מפיתוח חיסון לקורונה, ובחודשים הקרובים הם צפויים להכריע אם להתקדם לשלב הסופי. המטרה - מנת דחף שלישית למחוסנים (עדכון קורונה)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock, Fotomay)

במכון הביולוגי בנס ציונה, עדיין לא התייאשו מפיתוח חיסון לקורונה. למרות שרוב אזרחי ישראל כבר קיבלו את המנה השנייה של החיסון מתוצרת "פייזר", ובעולם קיים היצע מגוון של חיסונים, במכון הביולוגי בנס ציונה עדיין משוכנעים שתהיה תועלת בהשלמת פיתוחו של החיסון הישראלי.

בשלב הזה, נבדק החיסון על כ-900 משתתפים ישראלים, ובהתאם לתוצאות המחקר יחליטו במכון הביולוגי אם להשלים את פיתוח החיסון ולהתקדם לשלב השלישי והאחרון.

בראיון ל-N12 אמר פרופ' יוסף קרקו, החוקר הראשי של החיסון הישראלי ומנהל היחידה לפרמקולוגיה קלינית בבית החולים הדסה עין-כרם כי "מתוצאות המחקר עד כה עולה כי כמעט שאין תופעות לוואי ואלה חדשות נהדרות. זיהינו קשר ברור בין המינון של החיסון לבין התגובה של מקבלי החיסון והגענו למסקנה שמבין המינונים שנבדקו - עדיפה המנה המקסימלית. ראינו שככל שעלינו במינון, הנסיינים מפתחים כמות גבוהה יותר של נוגדנים. אם הקשר בין המינון הזה לבין התגובה החיסונית יישמר - תיווצר הגנה נאותה".

על פי קרקו, היעילות של החיסון הישראלי לא פחות טובה מזו של פייזר ואף יותר וההערכה היא שיעשה בו שימוש כמנת דחף שלישית לאלו שקיבלו את החיסון של פייזר בהתחלה.

בהמשך יתקדם המחקר מישראל לאוקראינה וגיאורגיה. במקביל לפיתוח החיסון חתמו אתמול משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי על תכנית לשיתוף פעולה עם חברת NRx Pharmaceuticals הבינלאומית, ובין היתר נכתב בו כי "למדינה נשמרת הזכות לייצר בארץ את החיסון עבור אזרחי ישראל", ושר הביטחון בני גנץ אמר ש"ההסכם הוא בשורה מצוינת לאזרחי ישראל ועדות למעשה חסר התקדים שביצעה הסיירת במכון הביולוגי. אני מקווה שבאמצעות ההסכם נוכל להשלים את פיתוח החיסון ולאפשר למדינת ישראל עצמאות בייצור חיסונים, משום שכפי שראינו - הקורונה לא הולכת לשום מקום. המכון הביולוגי ומערכת הביטחון ימשיכו לתת יד למאמץ הלאומי במלחמה בקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר