תרגיל שקוף להדפת הביקורת

הנדוס תודעה של איווט: מניעת אלימות במקום מעונות יום

כך מנסה ליברמן לקדם את הנרטיב נגד ילדי האברכים; משרדו הנחה לתקצב תכנית למניעה וטיפול באלימות במשפחה במיליוני שקלים, כשלדבריו הכסף היה מיועד לסבסוד מעונות היום לחרדים (ארץ)

השר אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מצא איך להנדס את תודעת "החרדים עושקים את המדינה על חשבוננו", ואחרי שהורה על קיצוץ אכזרי בסבסוד מעונות יום לילדי אברכים, הנחה היום (שלישי) לתקצב את התכנית למניעה וטיפול בתופעת האלימות במשפחה שמוביל משרד הרווחה והשירותים החברתיים בחמישים וחמישה מיליון שקלים.

לדברי ליברמן, התקציב היה מיועד לסבסוד מעונות היום וכעת יופנה לאלימות נגד נשים. בכך מנסה להדגיש נרטיב שקרי ומטורלל, כביכול בגלל ילדי האברכים אין כסף לאלימות נגד נשים, ולתרץ את המהלך האכזרי שעליו הודיע בשבוע שעבר, אחרי הביקורת הקשה שספג. הנה כי כן, במקום לקצץ משחקני התיאטרון וכדומה לתקצוב אלימות נגד נשים, החליט ליטול את הכסף דווקא מילדים חרדים.

מספר מענים לטובת הנושא יתוקצבו באופן מיידי. יוקמו 2 מקלטים חדשים ייעודיים לאימהות ולנערות טעונות הגנה, יוקמו 4 מרכזי יום ומרכז ערב אחד לטיפול בגברים אלימים, יינתנו 90 תקני עו"ס תוספתיים למרכזי אלימות במשפחה ברשויות המקומיות ו- 54 תקני עו"ס משטרה בתחנות המשטרה השונות למתן מענה טיפולי מידי לבאות להתלונן.

לטובת הטיפול באלימות במשפחה באוכלוסיות מיעוטים ישולש מערך 'שיטור רגיש תרבות'. כן יינתנו 50 תקנים תוספתיים לשירות המבחן לטיפול ייעודי בגברים אלימים, יעובו מוקדי החירום הטלפוניים לטיפול באלימות במשפחה במשרד הרווחה ובמשטרה, יפותחו תכניות הכשרה וכלים חדשניים לטיפול באלימות במשפחה וינתן תקציב גמיש עבור טיפול קהילתי בקורבנות אלימות במשפחה.

ההסתה של ליברמן נגד החרדים (ארכיון כיכר)

כמו כן, על פי המלצות הוועדה הורה השר לבחון בהמשך את קידום תכנית החומש לאור ביצוע ועמידה בייעדי התכנית כפי שיוגדרו על ידי הצוותים המקצועיים של משרדי הרווחה והאוצר.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "החלטנו לשים את נושא האלימות במשפחה במקום חשוב כי אנחנו רואים את הצרכים בשטח. למרות שאנחנו רק בתחילת דיוני התקציב אי אפשר לחכות בנושא הזה ולכן עשינו מאמץ גדול כך שכבר השבוע יועבר למשרד הרווחה תקציב למימוש התוכנית שגובשה בוועדה הבינמשרדית עוד ב-2016. מבחינתנו זו אמירה חשובה. כולנו צריכים לפעול נגד אלימות במשפחה".

ליברמן התייחס לביקורת החריפה שספג על ביטול סבסוד מעונות היום, ואמר: "שמעתי את כל זעקות השבר של הקוזאק הנגזל". לדבריו, "מי שפוגע בציבור החרדי זה ש"ס ויהדות התורה. מבחינתם להשאיר אותם בלי פרנסה שכל החיים יהיו תלויים בגמ״חים ובתמיכות". כך ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר