"שבת היום לה'"

עוד שומר מצוות בליגה: אלי קליגמן בן ה-18

יממה לאחר שיעקב שטיינמץ מניו יורק נבחר כשחקן בייסבול בליגה הלאומית של ארה"ב, התבשר הנער האורתודוקסי מלאס וגאס כי גם הוא ברשימה - והבהיר שלא ישחק בשבת (ברנז'ה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אלי קליגמן על מגרש הבייסבול (צילום: מתוך אינסטגרם / Elie Kligman)

יממה לאחר שיעקב שטיינמץ מניו יורק נבחר כשחקן בייסבול בליגה הלאומית של ארה"ב, התבשר הנער האורתודוקסי אלי קליגמן מלאס וגאס כי גם הוא ברשימה - והבהיר שלא ישחק בשבת.

קליגמן בן ה-18, יליד העיר לאס וגאס שבמדינת נבאדה, הוצב בליגה האמריקנית הלאומית לבייסבול על ידי קבוצת Washington Nationals, כשתפקידו הוא שחקן תפיסת הכדור.

לפי הודעה של הליגה, הוא גם שחקן מעולה בזריקת הכדור שלו, שמגיעה למהירות מרשימה של 144.84 קמ"ש (כזכור, מהירותו של שטיינמץ היא 156 קמ"ש). יתרון נוסף שלו הוא היכולת לשחק ביד ימין וגם ביד שמאל, מה שמהווה פלוס גדול במגרש הבייסבול.

קליגמן הוא שומר מצוות, ברמה אדוקה יותר משטיינמץ. בעוד שטיינמץ משחק בשבת כל זמן שהוא יכול להגיע רגלית למגרש, הרי שקליגמן לא ישחק בשבת כלל. "שבת היום לה'", נימק בראיון ל'ניו יורק טיימס' - והוסיף: "זה לא ישתנה".

אביו של אלי הוא עורך דין ולצד זאת סוכן לשחקני בייסבול שמייצג גם את בנו - המהווה השחקן היהודי האורתודוקסי השני בהיסטוריית ליגת הבייסבול, בהפרש של יממה בלבד מן ההכרזה על השחקן הראשון.

אלי מצוי בימים אלו בעיצומו של מסע עם שחקני קבוצת הבייסבול הישראלית, שמקיימים משחקי ראווה ברחבי צפון-מזרח ארה"ב. את ההודעה על היבחרו קיבל בהיותו באוטובוס יחד עם שאר השחקנים - שהגיבו בהתלהבות:

ההתלהבות באוטובוס עם הישמע הבשורה (צילום: מתוך טוויטר, Israels baseball)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר