שידור חי

בנט והורוביץ: כך נתמודד עם הקורונה • צפו

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, וראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, במסיבת עיתונאים; שידור חי (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ, חיים גולדברג כיכר השבת)

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, וראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, מקיימים כעת (רביעי) מסיבת עיתונאים במשרד רה"מ, בירושלים.

ראש הממשלה אמר בפתח דבריו "מוטציית דלתא שוטפת את העולם. מטרת העל שלנו - שמירה על בריאות הציבור לצד שמירה על הכלכלה. בממשלה החדשה בראשותי אנחנו ננסה דרך אחרת: יותר שקיפות ופחות סגרים".

"התפתח זן שנקרא מוטציית דלתא בהחלה בהודו והיא שוטפת את כל העולם". אמר. "מוטציית הדלתא מדבקת הרבה יותר מהנגיף המקורי ולכן אנחנו רואים הרבה יותר חולים והרבה יותר מתים".

"לצערי עד לפני כמה שבועות כל ישראל יכל לעלות על מטוס ולטוס לכל מדינה לא משנה כמה היא אדומה, אנשים עלו על מטוס ונסעו לערים הכי אדומות שיש".

בהמשך דבריו אמר: "אצלנו כליאת אנשים בבית שלהם זה המוצא האחרון. בגל החדש אנחנו רוצים לתת הזדמנות לדרך חדשה - דרך אחרת. דרך של אמון עם הציבור, נציג את הדברים כמו שהם וננסה לנצח את הקורונה בלי סגרים אבל זה תלוי בציבור"

שר הבריאות במסיבת העיתונאים (חיים גולדברג כיכר השבת)

"אם כל אחד ייקח אחריות - תוך חמישה שבועות נוכל לנצח. המסיכות הן ההגנה הטובה ביותר מול הווריאנט והנגיפים. מרגע זה משטרת ישראל קיבלה הנחייה לבצע אכיפה של עטיית מסכה".

עוד אמר כי "הכי קל לעשות מה שעשו בשנה וחצי האחרונות ולהכריז על סגר. אבל אנחנו מעדיפים גישה אחרת". בהמשך דבריו אמר כי "כמה שמסיכות נראות פרמיטיביות זה האמצעי הכי יעיל. זה עובד. אני לא מבקש מכם- זאת חובה על פי החוק".

בנט הזהיר: "משטרת ישראל קיבלה הנחיה ממני לבצע אכיפה. אזרח שיהיה במקום סגור בלי מסיכה יידרש לקנס גבוה".

(חיים גולדברג כיכר השבת)

את דבריו סיים ואמר כי "אני ממליץ לישראלים לא לטוס לחו"ל. בקרוב כל העולם הופך להיות אדום".

בהמשך עלה לדבר שר הבריאות ניצן הורביץ ואמר כי "אנחנו מבינים שהקורונה לא תיעלם מהר מהעולם. אנחנו נצטרך ללמוד לחיות לצד הקורונה". אמר. "יש לנו מלאי חיסונים. המדינה קנתה והבטיחה חיסונים וזה פשוט חוסר אחריות לא לנצל את זה ולהגן על עצמך ועל הקרובים שלך. קיצרנו את ימי הבידוד כדי שכל מי שחייב בידוד, יעשה אותו. לצערי חלק ניכר לא מקיימים את הבידוד והדבר הזה פוגע בכולם"

בהמשך אמר כי "רק חיזוק המערכת הציבורית תאפשר התמודדות עם הנגיפים הבאים". עוד אמר כי "אנחנו רוצים להקל על הציבור - וכל מי שחייב בבידוד ייכנס לבידוד".

"אנחנו נוקטים צעדים שיגנו עלינו מפני תחלואה קשה, שיפגעו כמה שפחות בשגרת החיים שלנו ובצעדים שניתן לחיות איתם לאורך זמן. בעבר היו שיקולים פוליטיים ומגזריים בהחלטות - אצלנו השיקולים הם ענייניים לחלוטין. אנחנו מסתכלים רק על האינטרס הציבורי, הבריאות והפרנסה של כל אחד מהאזרחים".

על מינוי פרויקטור הקורונה החדש אמר כי "מדובר באיש עם הרבה מאוד ניסיון ארגוני - צבאי ואזרחי".

בנט עקץ במענה לשאלות את עיתונאים את הממשלה הקודמת ואמר: "אני גאה בזה שהקבינט הוא מחכים ולא פלטפורמה למריבות - משהו טוב קורה פה".

כשנשאל על ידי כתב ערוץ 12, שאמר לפני שנכנס לתפקידו אמר שיפעל כמו נתניהו בדיוק, ושיבח את נתניהו על איראן, אז מה השתנה, השיב בנט: "נחשפתי לדברים וראיתי הזנחה - נטפל בזה".

לא נכנס לבלפור בתשעת הימים. בנט. (חיים גולדברג כיכר השבת)

על שאלת כניסתו לבלפור אמר: "אני לא רוצה בתשעה הימים להיכנס לבית חדש".

מהליכוד בתגובה למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה ושר הבריאות כי "בנט כינס מסיבת עיתונאים כדי להודיע שאין לו שום החלטות או הנחיות בזמן שהקורונה חוזרת לישראל תחת אחריותו. אף תירוץ שקרי של בנט לא יסביר איך הוא נתן לקורונה לחזור לישראל אחרי שהוא קיבל מנתניהו מדינה במצב הטוב ביותר בעולם. אולי כדאי שיחזור לספרון שהעתיק ויזכר איך דרש ״לפתוח את כל המשק״ בעיצומה של מגיפת הקורונה בשנה שעברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר