אחרי טרמיט-העל

טרמיט פולש חדש התגלה בהרצליה; תיעוד

אחרי ה'טרמיט המסוכן בעולם' כעת מדווח המשרד להגנת הסביבה על תצפיות של מין חדש, בהרצליה; הטרמיט הקריבי פחות מסוכן אך עדיין בעל פוטנציאל לזרוע הרס רב (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
הטרמיט הקירבי (צילום: ד"ר לאור אורשן, המעבדה האנטומולוגית במשרד הבריאות)

אחרי שלפני מעל חצי שנה התגלה בפתח תקווה ה'טרמיט המזיק בעולם' כעת המשרד להגנת הסביבה מדווח על גילוי של טרמיט נוסף, ממין אחר - הטרמיט הקריבי, הפעם בהרצליה.

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור לגלות עירנות ולדווח על כל תצפית של טרמיטים המגיחים מפרטי עץ בבתים. בינתיים הספיקו תושבים נוספים לדווח על תצפיות של המין.

הטרמיטים הם תת-מין של המקקים ויכולים לזרוע הרס רב כיוון שהם מעכלים במהירות מוצרי עץ ומהווים מטרד משמעותי במקומות בהם הם מתנחלים.

חשוב לציין כי מין הטרמיטים הנוכחי אינו מסוכן לבני אדם. הטרמיט הקריבי נסתר מעין וקשה לאיתור הוא מייצר קינים קטנים בתוך רהיטי עץ ומועבר בתוכם בקלות ממקום למקום.

הדברת טרמיטי עץ מבוצעת על-ידי מדביר מוסמך באמצעות איתור הקינים בעץ והדברה בקידוח. הדברות אלו אינן בהכרח יעילות ולכן יש לשאוף לפנות בבית נגוע את כל פריטי העץ הנגועים ולבצע השמדה או הדברה באיוד. בכל מקרה, אסור להדביר באיוד בקרבת מגורי אדם. אין לפנות מוצרי עץ מבית נגוע ללא תיאום עם הרשות המקומית. יש לפנות למוקד העירוני 106.

ד"ר גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "בתקופה האחרונה התקבלו במשרד להגנת הסביבה מאות פניות בנושא הטרמיטים, בעקבות הטרמיט הפורמוסני. אחת הפניות שקיבלנו מהרצליה הובילה לזיהוי ראשון בישראל של מין טרמיט פולש בשם הטרמיט הקריבי. לטרמיט יכולת לקנן ברהיטי עץ לצד צורך יחסית נמוך בלחות, ומשום כך הצליח לחדור למדינות רבות. הטרמיט הקריבי הוא מין פולש ומהווה סכנה לסביבה, ואולם הוא פחות מזיק לסביבה מאשר הטרמיט הפורמוסני, שכן אינו מייצר קיני ענק באדמה ואינו תוקף עצים חיים. מינים פולשים הם גורם עיקרי לאובדן המגוון הביולוגי, ועם החרפת שינויי האקלים, מינים אלו כובשים עוד ועוד בתי גידול חדשים בעולם.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "עיריית הרצליה מטפלת בנושא בליווי המשרד להגנת הסביבה והגורמים העירוניים. אנו נמצאים במעקב אחרי הטרמיט ומבקשים להרגיע את הציבור שמדובר כרגע בזיהוי נקודתי בעיר. כמו כן, הטרמיט אינו מזיק לבריאות האדם. אני מודה לתושבים על הערנות"

(צילום: ד"ר לאור אורשן, המעבדה האנטומולוגית במשרד הבריאות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר