ריאיון מיוחד

יחסי הכוחות בממשלה: היועץ האסטרטגי ישראל בכר באולפן

הקשיים בממשלה החדשה; המחלוקות בנושאי דת ומדינה; מעמדו של ראש הממשלה בנט וכוחה של הרשימה המשותפת • היועץ האסטרטגי, ישראל בכר, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

היועץ האסטרטגי, ישראל בכר, התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' והסביר את הקשיים בממשלה החדשה, הסיבה שדווקא הרשימה המשותפת היא זו שתקבע האם הממשלה תחזיק מעמד, המעמד של ראש הממשלה נפתלי בנט, התנהלות ראש האופוזיציה בנימין נתניהו והמאבק של הסיעות החרדיות מספסלי האופוזיציה. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

"אני חושב שהרשימה המשותפת עושה שני דברים. אחד, כרגע היא נותנת עורף הצבעתי פרלמנטרי בכנסת לקואליציה, ובשלב השני ברגע שהיא תתחיל לאתגר את הממשלה והיא תחליט. בעצם זאת החלטה של טיבי ושל המשותפת על השרידות של הממשלה.

"ברגע שהם יחליטו להפיל את הממשלה יהיה קשה למנסור עבאס להישאר בפנים. ואז הנושאים שישחקו זה לא רק נושא מדיני בטחוני, זה יכול להיות גם נושאים שהם גם של דת שהם מאד יאתגרו את מנסור עבאס ויהיה לו מאד קשה להישאר בפנים.

ישראל בכר בריאיון לישי כהן

"עכשיו צריך להבין שרע"מ היא לא מקשה אחת. יש שם גוונים שונים בתוך רע"מ. ולכן ברגע שקווי שבר - או קו שבר מדיני בטחוני או קו שבר דתי/לאומי, יכול בהחלט לגרום לרע"מ לא להרגיש בנח בתוך הממשלה - ולפרק את הממשלה.

"עכשיו, יש תחרות בין המשותפת לבין רע"מ על ההגמוניה ברחוב הערבי. אנחנו פחות ערים לזה ופחות רואים את הצבעים השונים אבל יש שם מאבק אמתי ביניהם. ולכן בסופו של יום אנחנו נשארים באיזושהי תחושה שזה או טיבי או ביבי".

אולי זאת הסיבה שבקואליציה הנוכחית דואגים "לפנק" את הרשימה המשותפת ולתת להם חברות בוועדות ולעבוד איתם מאחורי הקלעים כדי לשריין אותם בצד של הממשלה?

"חד משמעית, זה בדיוק מה שקורה. זה מה שמוכיח את התזה. העסקאות שעושים כרגע עם המשותפת הם בדיוק מתוך התובנה ואני חושב שהקואליציה מבינה את זה שהם צריכים עורף פרלמנטרי הצבעתי על ידי המשותפת. לא תמיד רע"מ תוכל לספק את כל האצבעות שיש לה בכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר