בגלל הרצוג?

טורקיה הודיעה: "נשפר את היחסים עם ישראל"

לאחר השיחה המוצלחת של נשיא טורקיה ארדואן, עם הנשיא הרצוג, דובר מפלגת השלטון, הודיע כי טורקיה תחל לשפר את היחסים עם ישראל, "כבר יצרנו מסגרת", סיפר הדובר (בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: שאטרסטוק)

דובר מפלגת השלטון הטורקית הודיע הערב (רביעי), כי שתי המדינות - טורקיה וישראל, סיכמו לעבוד יחד כדי לקדם את שיפור היחסים בין המדינות.

הדובר סיפר את הדברים בכינוס של מפלגת השלטון באנקרה: "יצרנו מסגרת שבה נתקדם במספר סוגיות שבהן אפשר לערוך שיפורים, טורקיה רוצה לשפר את קשריה עם ישראל בתחומי התיירות והמסחר, וגם לקדם את היחסים בין ישראל לפלסטינים", אמר הדובר.

הרקע לחימום היחסים, נעוץ ככל הנראה בשל השיחה הידידותית בין שני הנשיאים של המדינות - הרצוג וארדואן, ששוחחו לפני יומיים בטלפון - כארבעים דקות.

במהלך השיחה בין שני הנשיאים, הסכימו השניים כי היחסים בין שתי המדינות בעלות חשיבות גדולה ליציבות ולביטחון במזרח התיכון, וכן ישנו פוטנציאל גדול לשיתוף פעולה בתחומים רבים ומגוונים במיוחד בתחומי האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה.

בשיחה ציינו השניים, כי למרות מגיפת הקורונה, הסחר הדו צדדי בין המדינות צריך להתרחב ולפתח את מכלול הקשרים הכלכליים בין המדינות.

צפו: החברים בפרלמנט הטורקי "הלכו מכות" (צילום: מתוך יוטיוב)

עוד אמרו כי הנשיאים מייחסים חשיבות רבה להמשך קיום מגעים ודיאלוג רציף למרות כל חילוקי הדעות, וזאת במטרה לקדם צעדים חיוביים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני אשר יתרמו גם לשיפור ביחסי ישראל-תורכיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר