מדבר על הכל

בנט, ליברמן וקריב: ח"כ משה גפני בראיון סוער באולפן 'כיכר השבת'

הישיבה באופוזיציה; המתקפה החריפה נגד בנט ה"פרחח"; הסלידה מליברמן "הרשע"; ההתנהלות מול קריב "כמו אוויר"; חוק הגיוס ומאבקי דת • יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אברומי לינשה)

בין הצבעה להצבעה במליאת הכנסת, התפנה יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, לריאיון נרחב באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לכלל הסוגיות המעסיקות את המערכת הפוליטית בכלל והחרדית בפרט. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

"הממשלה לא טובה", אומר גפני, "ואנחנו לא מכירים רעה כמוה בכל ההיסטוריה המוכרת לנו שעושה הסכמים קואליציוניים שבעצם מחסלת פה לפי ההסכמים הקואליציוניים - אני כולי תקווה ותפילה שהם לא יצליחו ליישם את ההסכמים האלה, אבל הם בעצם מחסלים כל זיק של יהדות במדינת ישראל, כל מה שנוגע לנושא של שבת, כל מה שנוגע לנושא של טהרת המשפחה, כל מה שנוגע לנושא של גיור, כל מה שנוגע לעולם התורה, כל הדברים האלה, הכל בעצם, על פי ההסכמים הקואליציוניים האלה, נמחק".

אותו בנט שאתה מגדיר אותו "פרחח" אומר שיש לך נקיפות מצפון. למה? כי בגלל נאמנות עיוורת לבנימין נתניהו, אתה לא מצטרף לממשלה, אתה ממשיך להיות באופוזיציה למרות שאני ראש הממשלה מציע לך להצטרף לקואליציה, ועל הדרך אתה פוגע בציבור החרדי כולו...

"אני מציע שאת השאלה הזאת ששאלת עכשיו תשאל אתה. למה אתה צריך להסתמך על זה שאיננו מסוגל לא רק להיות ראש ממשלה אלא לא מסוגל אפילו להיות מנהל קיוסק, אין לו יכולות, מה לעשות? הקב"ה לא חנן אותו ביכולות כאלו.

ח"כ משה גפני בריאיון לישי כהן

"ולכן, השאלה היא שאלה, למה אנחנו הולכים עם נתניהו? אנחנו הולכים עם נתניהו, אני אין לי שום נקיפות מצפון שאני עושה את מה שמורים לי גדולי התורה וזה דבר מובן מאליו, אני למדתי את זה מהם לא מהיום. גם היום, אבל לא רק מהיום. אנחנו הולכים עם הציבור המסורתי שנמצא בליכוד שתומך בנתניהו. אם הליכוד היה שם מישהו אחר היינו הולכים אתו. אנחנו לא ניתן בשום פנים ואופן לנתק אותנו מהציבור המסורתי".

אגב, מה אתה אומר לנפתלי בנט? אומר לך נפתלי בנט יש לי זכות ווטו בכל מה שקשור לנושאי דת ומדינה, בכל מה שפוגע בצביונה היהודי של מדינת ישראל?

"אבל עם כל הכבוד, אני לא אומר לו".

אתה ביקשת פגישה איתו, לא?

"לא לא, אין לי פגישה איתו, אני לא אומר לו והוא לא אומר לי. אני לא מאמין לחצי מילה שלו. הוא ישב וחתם וכולם יודעים את זה שהוא לא הולך עם השמאל, שהוא הולך עם הימין. הוא חתם לעיני כל ישראל. מילה שלו זה לא מילה, הוא לא מדבר אמת בכלל וכשהוא מדבר אמת הוא מסמיק".

אם הוא יקרא לך לפגישה לא תלך?

"לא".

גם אם אתה יודע שבמהלך הפגישה הזאת תוכל למנוע גזירות על הציבור החרדי?

"לא לא. תראה, יש מצב שבו הכהנים מסרו את המפתחות לידי הקב"ה, יש דברים שאנחנו מחויבים לעשות. מחויבים בהשתדלות ודיבורים על כל מיני סוגים מהסוג הזה. יש דברים שאנחנו לא מחויבים - אני לא מחויב לדבר עם השקרן הזה!".

ח"כ משה גפני באולפן 'כיכר השבת'

גם במחיר של...

"בשום מחיר! זה לא למנוע גזירות, אם הוא רוצה למנוע גזירות שימנע גזירות, זה בידיים שלו - הוא ראש הממשלה, והוא יש לו זכות ווטו כמו שאמרת, הוא לא צריך אותי. הוא רוצה למנוע גזירות, בסדר. אם הוא רוצה אותי בתור מישהו שהוא יכול לעשות עליו סיבובים - אני לא שם".

הציעו לך באופן אישי את ראשות וועדת הכספים בתמורה לאי מלחמה בממשלה הזאת?

"כן".

מי הציע לך?

"אני לא אומר, הציעו לי ואתה יכול לסמוך עליי שאני אומר אמת".

ולמה סירבת, אם זה ללא הצטרפות לקואליציה?

"אנחנו לא הולכים לקואליציה הזאת".

עד כמה אתה מודאג מהמינוי של גלעד קריב ליו"ר וועדת חוק חוקה ומשפט?

"אני לא מכיר בו".

אתה לא מכיר בו?

"לא".

בתחילה אמרתם שלא תשבו בוועדה ובסוף אתם יושבים?

"לא אמרנו שנחרים את הדיונים בוועדה. אנחנו לא מינינו אנשים לוועדות. בכלל. ולא מינינו בן אדם לוועדת החוקה. אנחנו שולחים אנשים, נמצא שם חבר הכנסת מקלב, וגם אני הייתי שם, אנחנו לא משאירים את הכנסת לזירה כזאת שאנחנו לא מצויים בה.

ח"כ משה גפני באולפן 'כיכר השבת'

"אבל אתה שואל אותי ספציפית לגבי גלעד קריב, אני לא מכיר בו. הוא לא נמצא, יש יושב ראש וועדת חוקה, לצערנו הרב אני באתי בטענות למפלגת העבודה שהם שמו אותו במקום כזה ובזה נגמר העניין. אני בא, אני לא חבר שלו, אני לא מסתובב איתו, מה שאני עושה עם חלק ניכר מחברי הכנסת. גם בשאלות שלום זה לזה, וגם בשאלות מתוך נימוס".

אתה רואה אותו כמו אוויר לידך?

"הוא כמו אוויר לידי".

האם אתם מצהירים היום שאתם לא יושבים בממשלה עם נפתלי בנט לעולמי עד, כמו שאמרתם "הוא רשע, שקרן, פרחח" וכו'?

"לא, שום דבר, אנחנו לא ישובים איתו. אני לא יודע מה זה לעולמי עד, אני לא יודע מה זה כל הדבר הזה, אין לי מושג. אנחנו עוסקים במערכת פוליטית, שאנחנו לא נשב איתו, נקודה, מספיק וזהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר