האסון במיאמי

לאחר שנמצאו כמאה גופות - הרשויות סותמות את הגולל

מזירת הקריסה של מגדלי המגורים במיאמי ביץ', נשלפו עד כה גופותיהם של 97 קורבנות, כאשר 90 מתוכן זוהו • שופט התיר למכור את המתחם העצום, שבמרכזו תוקם אנדרטה - לציון האסון (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: Shutterstock)

האסון במיאמי: מספר הגופות שאותרו בהריסות של מגדלי צ'מפלין שקרסו, עלה ל-97 - מתוכם 90 גופות כבר זוהו.

בימים האחרונים משוכנעים כוחות ההצלה שמספר הקורבנות הסופי יעמוד על מעט פחות ממאה. יוזכר כי בתחילה דובר על למעלה מ-150 נעדרים באסון, אך התברר כי היתה כפילות בדיווחים רבים על נעדרים, וחלקם אותרו במקומות אחרים ולא באמת נכחו בזמן האסון.

מספר ימים לאחר שהסיוע הישראלי, בדמות כוח החילוץ של פיקוד העורף, הופסק - הגיע גם זמנן של הרשויות לסתום את הגולל על הטרגדיה הגדולה.

דיון שהגיע אמש (רביעי) לבית המשפט במיאמי, עסק בשאלה האם כבר בשלב זה ניתן יהיה למכור את השטח העצום שעליו עמדו המגדלים, לרוכשים פוטנציאליים המתעניינים בנדל"ן.

השופט, שהבין מהערכות אנשי המקצוע והחילוץ שמצויים בשטח כי אפסו הסיכויים למצוא קורבנות נוספים, התיר למכור את השטח שעליו נבנו המגדלים, שטח שערכו נאמד במחיר של בין 100 מיליון ל-110 מיליון דולרים.

חלק חשוב מפסק הדין כולל העברת ההכנסות מן המכירה ישירות למשפחות הניצולים, כפיצוי על ביתם שנלקח מהם, ועל עוגמת הנפש - שחלק מן התושבים מעוניינים בבנייה מחדש של ביתם באותו השטח, מה שכפי הנראה לא יקרה.

השופט הדגיש כי אין התחייבות לקונה באשר לאנדרטה שצפויה לקום על השטח. כעת, כעשרים יום לאחר הקריסה, שוקלים בעיריית מיאמי את אפשרויות ההנצחה לאסון הכבד, ומי שירכוש את המתחם המדמם לא תהיה לו טענה ביחס לאתר הזיכרון שיוקם בשטחו.

במקביל מתנהלת חקירה רחבה באשר לליקויי הבטיחות במקום, שהתגלו כבר לפני מספר שנים ולא טופלו, ביניהם סדקים ארוכים בקירות ודליפות קשות של נוזלים. בתקופה הקרובה תנסה עיריית מיאמי לשים את האצבע על האשמים, ולעשות את הצדק עם כמאה המשפחות השכולות, שביניהן עשרות משפחות יהודיות.

שדרן הרדיו מנחם טוקר בסיור בזירה (צילום: עצמי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר