"זו מהומה"

משפחות חרדיות זועמות על סגירת כבישים

לאחר שהוחלט לסגור לתנועה רחובות רבים בשכונת סטמפורד היל - בניסיון להפחית זיהום אוויר, יצאו החרדים להפגין: 'יש לנו משפחות גדולות, אנחנו לא יכולים להסתובב באופניים' (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חרדים בלונדון, ארכיון (צילום: Shutterstock)

משפחות חרדיות יצאו בימים האחרונים להפגין, לאחר שהתקבלה החלטה תחבורתית שלדבריהם פוגעת בהם.

מדובר ביוזמה בשם 'שכונת תעבורה נמוכה' או בקצרה LTN, שעליה החליטה מועצת רובע האקני בלונדון הבירה. היוזמה, שפועלת כרגע בגדר פיילוט, סוגרת 55% מן הרחובות ברובע לתנועת כלי רכב בניסיון להפחית זיהום אוויר בשכונות.

לפי יוזמי הפיילוט, הוא יעודד תושבים לנסוע פחות ברכביהם - ובמקום זאת להשתמש באופניים או ללכת רגלית, אך החרדים מגדירים את המצב כרגע "מהומה".

בין השכונות שמושפעות ברמה הקשה ביותר הינה 'סטמפורד היל', שבה אוכלוסיה חרדית גדולה מאד, ומספר קהילות חסידיות מרכזיות. לפי דיווח באתר היהודי-בריטי JC, סגירת הכבישים בשכונה הובילו להרבה יותר פקקים בדרכים המרכזיות, מה שהופך את חייהם של התושבים לסבל.

הפוליטיקאי שמחה שטיינברגר, אחד מחמשת חברי המועצה החרדים במועצת רובע האקני, אמר ל-JC כי "להיות יהודי פירושו להחזיק במשפחה גדולה. עבור חרדים מכונית היא הכרח, לא מותרות. ילדים הולכים לבתי ספר שונים, אתה צריך להביא אותם לשם. האב צריך להתפלל בבוקר. אין לו זמן להסתובב על אופניים".

שטיינברגר הוסיף כי המועצה לא שאלה את התושבים לדעתם לפני שחסמה את הכבישים במסגרת LTN.

כעת יוצאים עשרות חרדים אל מחוץ למבנה המועצה בזמן הדיונים על הפיילוט, ומפגינים נגדו. במקביל, הוגשו שתי תביעות נגד המועצה, בדרישה שתבוטל סגירת הכבישים עד לקבלת החלטה.

"לארגוני מתנדבים, כמו 'הצלה' ו'חברים' חסר כעת כוח אדם, מכיוון שהמתנדבים שלהם לא ייסעו בשעות מסוימות מכיוון שהם בסופו של דבר ייתקעו בפקקים. זמני ההמתנה במקרי חירום עולים. זו מהומה, ואין הבנה מצד המועצה או הזדהות עם התושבים. אנשים כועסים", הסביר שטיינברגר.

בתגובה לטענות הגיבו במחלקת תחבורה של מועצת רובע האקני: "תוכניות LTN מיושמות על בסיס ניסויי, בכדי שהקהילה המקומית תוכל להביע את דעתה. נשקול את דעותיהם של האנשים המקומיים, לצד ניטור התנועה, לפני שנחליט סופית אם להפוך את התוכניות הללו לקבועות.

"שירותי החירום, כולל 'הצלה', פטורים ממגבלות LTN ורשאים לנסוע גם בכבישים שנסגרו לתנועה", נמסר מן המועצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר