"מרוקן את המושג"

הנאום של לפיד על אנטישמיות מעורר סערה

בנימין נתניהו קובע כי שר החוץ שגה בנאומו כשצמצם ושיטח, לדבריו, את מושג האנטישמיות והחליט שהיא לא רק שנאת יהודים אלא שנאת בני אדם באשר הם; איך הגיב לפיד? (בארץ)

יאיר לפיד (צילום: Tomer Neuberg/Flash90))

דבריו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אתמול, בעת הכינוס השביעי של הפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות, במהלכם השווה בין אנטישמיות לשנאות נגד קבוצות שונות, זרות, בתוך המגזר היהודי, עוררו סערה, בעיקר בקרב אנשי הימין.

כך לדוגמה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ הגיב: "שלום שר החוץ, טעית, תתקן. זו לא בושה. זה עדיף עשרת מונים על התבצרות בטעות. יש לך אחריות גדולה על הכתפיים וזילות האנטישמיות שיצרת בנאומך השגוי גורמת נזק גדול למאבק באנטישמיות".

עמיחי שיקלי מימינה, הגיב: "שר החוץ לפיד מגדיר מחדש מהי אנטישמיות בפורום הגלובלי למאבק בה אוי לבורות, דחוף להשלים בגרות".

לפיד התייחס הערב (חמישי) להתקפות על דבריו מצד אנשי הימין. "מתברר שלא רק את החברה הישראלית האנשים האלה מנסים להרוס", כתב לפיד. "בשביל ניגוח פוליטי הם מוכנים לעזור אפילו לאנטישמים. כדי לעשות את זה, הם הציפו את הרשתות בקטעים מקוצצים ונטולי הקשר מתוך הנאום, מה שישמש כמובן את שונאי ישראל בכל מקום".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף הערב אף הוא את לפיד, וקבע כי שר החוץ שגה כשצמצם ושיטח, לדבריו, את מושג האנטישמיות והחליט שהיא לא רק שנאת יהודים אלא שנאת בני אדם באשר הם.

"אף שהאנטישמיות, שנאת היהודים, היא חלק מהתופעה האנושית הכללית של שנאת זרים, היא שונה ממנה בעוצמתה, בהימשכותה במשך אלפי שנים ובאידיאולוגיה הרצחנית שטופחה במשך הדורות כדי להכשיר את השמדתם של היהודים", כתב נתניהו. "האמירה של לפיד מגמדת את הייחודיות של שנאת היהודים בהיסטוריה ואת גודל הטרגדיה של השואה שהשמידה שליש מבני עמנו".

יו"ר הליכוד הוסיף: "זו אמירה שערורייתית וחסרת אחריות שמעוותת את ההיסטוריה ומרוקנת את מושג האנטישמיות מכל תוכן. אם כל אלימות נוראה היא אנטישמיות אז כולם אנטישמים וממילא אין אנטישמיות. אם זה מה שאומר שר החוץ, איך מדינת ישראל תמשיך לדרוש ממדינות העולם להמשיך להשקיע מאמץ מיוחד בהגנה על הקהילות היהודיות בחו״ל מהתקפות אנטישמיות ובמלחמה עיקשת בהסתה נגד בני עמנו?

"לא בכדי רוב המנהיגים הנאורים והמשכילים בעולם מבינים שהאנטישמיות היא תופעה ייחודית שיש להוקיע אותה באופן ספציפי כדי להילחם בה. האמת ההיסטורית הפשוטה היא שאנטישמיות היא שנאת יהודים והאנטישמיות החדשה היא שנאת מדינת היהודים. כדאי שיאיר לפיד יבין זאת ויתקן מיד את דבריו".

נתניהו חתם: "אם לפיד מעוניין להבין לעומק את מושג האנטישמיות הוא מוזמן לקרוא את הדברים החשובים שכתב אבי, פרופ׳ בנציון נתניהו ז״ל, בפרק הראשון בספרו המכונן והמהפכני על מקורות האינקוויזיציה".

לפיד התייחס לתגובתו של נתניהו, וכתב בציוץ בטוויטר: "למרבה הצער וכמו שקורה לו יותר מדי פעמים בזמן האחרון נתניהו כנראה לא קרא את הנאום המלא לפני שרץ להגיב כאחרון הטוקבקיסטים. מצרף לו כאן את הקישור ומאחל ליו״ר האופוזיציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר