מקלב זועם

הרשות לפיתוח המגזר החרדי תצורף למשרד לשוויון חברתי

הממשלה אישרה העברת הרשות החרדית ממשרד ראש הממשלה למשרד לשוויון חברתי. מקלב: "אין ספק כי מצב שאין נציגות חרדית בממשלה משפיע רבות על הרשות" (פוליטי)

חה"כ אורי מקלב (צילום: פלאש 90, David Cohen)

הממשלה אישרה היום (שני) את הוצאתה של הרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי ממשרד רה"מ, ואת צירופה למשרד לשווין חברתי. הרשות שהייתה עד היום תחת פיקוחו של חה"כ מקלב, תועבר לשרה מירב כהן.

השרה מירב כהן אמרה לאחר ההעברה, כי “אני מאמינה שההשקעה בחברה החרדית יכולה לצמצם מאד את תופעת העוני, לייצר שוויון הזדמנויות ואפילו לקרב לבבות בתוך עם ישראל. נעשה כל שביכולתנו על מנת לבנות תוכנית עבודה מקיפה שתביא לשיפור משמעותי במצבה הכלכלי של החברה החרדית".

"לחרדים, שהולכים תוך דור להיות רבע מתושבי המדינה", הוסיפה כהן, "מגיע לחיות ברווחה, עם תשתיות איכותיות, שירותים קהילתיים וכמובן תעסוקה איכותית. אני קוראת לנבחרי הציבור החרדים, בכל הרמות, לשתף פעולה ולסייע לנו בגיבוש התכנית. אסור לנו לאפשר לפוליטיקה של קואליציה ואופוזיציה לחדור גם לנושא הזה. אני מצפה לעבוד יחד וללמוד מכם על צרכי החברה החרדית, על מנת שיחד נוכל להביא תכנית מדויקת ואפקטיבית שתוביל תוך שנים בודדות לקפיצת מדרגה כלכלית בחברה החרדית, על גווניה השונים”.

לעומת דבריה האופטימיים של השרה כהן, חבר הכנסת מקלב זועם: "עתיד והצלחת הרשות החרדית תלויה בהמשך המדיניות האסטרטגית של הרשות החרדית כפי שקבענו בממשלה הקודמת, לפיה יש להתאים את החלטות הממשלה לציבור החרדי ולא את הציבור החרדי להחלטות הממשלה. ממשלה זו בה אין נציגות חרדית ישנה משמעות כפולה ל'רשות החרדית' וככול שידעו חברי הממשלה ובמשרד הרלוונטי להמשיך את פעילות הרשות בהמשך למטרות בזמן ההקמה - הרי שיהיה לרשות המשכיות.

כזכור, הרשות החרדית הוקמה לאחר מאמצים רבים בהצלחה רבה עם תוכניות רבות כלפי העתיד, ואסור כי דבר זה ילך לאבדון. אין ספק כי מצב זה בו אין נציגות חרדית בממשלה משפיע רבות על הרשות החרדית אשר מיועדת לציבור החרדי בשונה ממשרדים אחרים המשרתים את כלל האוכלוסיה. ואנחנו רוצים לקוות כי הדבר החשוב הזה שהוקם בעמל רב יישמר כפי שהוצהר היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר