הנסיעה לאומן

משה ארבל לנשיא אוקראינה: "תתעלם מליברמן; מונע מאינטרס עסקי"

חבר הכנסת ארבל פנה במכתב לנשיא אוקראינה, וביקש ממנו להתעלם מדבריו של ליברמן, הנאמרים מאינטרסים צרים עסקיים ואישיים ולאפשר נסיעה לאומן בראש השנה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
משה ארבל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס, פנה היום (שלישי) לנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, בנוגע להתייחסות של שר האוצר ליברמן על הנסיעה לאומן בראש השנה הקרוב.

על פי פרסומים של כתבים פרלמנטריים בישראל, היום התבטא שר האוצר הישראלי מר איווט ליברמן כנגד נסיעת יהודים וישראלים לתפילה בעיר אומן באוקראינה בראש השנה שיחול בשבוע של החמישי בספטמבר הקרוב. זאת כאשר בנמל התעופה בתל אביב היו למעלה משלושים אלף נוסעים למדינות שונות. לעמדה זו הצטרף אף שר הבריאות מר ניצן הורוביץ".

"כחבר כנסת הנמנה על המיעוט החרדי והדתי בישראל שזכויותיו נפגעות ונרמסות פעם אחר פעם ממדיניות הממשלה, אי אפשר שלא לדאוג מהגישה הזו המבקשת לפגוע בחופש הדת ואף לפגוע ביחסים החמים וההדוקים בין המדינות ישראל ואוקראינה. אני שבתפקידי הקודם שימשתי ראש המטה של שר הפנים הרב אריה דרעי ואף הייתי בביקור
ממלכתי יחד איתו בקייב יודע עד כמה יחסים אלו נבנו בהשקעה ובעמל רב".

ארבל הסביר במכתבו, כי "שר האוצר איווט ליברמן מונע מאינטרסים צרים עסקיים ואישיים ולכן נוקט עמדות פרו רוסיות ואנטי אוקראיניות ולכן אבקש להתעלם מעמדתו ולבחון את הדברים בפרספקטיבה של זמן".

עוד ציין ח״כ ארבל כי הממשלה הזו היא ממשלת מיעוט שלא זכתה לאמון של רוב חברי הכנסת ולכן מקווה כי היא לא תשרוד לאורך זמן. היחסים הדיפלומטיים הטובים בין המדינות כפי שהיו בעבר יימשכו אף בעתיד עם פירוק הממשלה הרעה הזו.

בסוף מכתבו קרא ח״כ ארבל לנשיא אוקראינה זלנסקי לעשות כל שניתן למען חופש הדת ומתן אפשרות לעליה לקבר רבי נחמן באומן בראש השנה למחוסנים ומחלימים כפי שנהוג עד עתה ולא לפגוע בכבוד הלאומי של אוקראינה ובזכות לחופש הדת של מאמינים רבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר