הרקטות מלבנון

בנט בצפון: "מי שינסה לפגוע בנו, ישלם מחיר"

שני שיגורים היו הלילה לעבר ישראל מכיוון לבנון ומערכת 'כיפת ברזל' יירטה אותם, נפתלי בנט, הגיע היום לצפון ואיים על המשגרים: "מי שינסה לפגוע בנו - ישלם מחיר כואב" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)

אזעקות נשמעו לפנות בוקר (שלישי) בשלומי וביישובים נוספים בגליל המערבי. צה"ל הודיע כי זוהו 2 שיגורים ומערכת 'כיפת ברזל' יירטה אחת מהן, נפתלי בנט, הגיע היום לצפון ואיים על המשגרים.

בנט, הגיע יחד עם שר התקשורת יועז הנדל, כדי לחנוך את חיבור הסיב האופטי במעלות תרשיחא, בנאום שלו במקום אמר: "הלילה נורו רקטות מלבנון לעבר ישראל. צה"ל תקף בחזרה".

"אני אומר זאת בצורה חדה וברורה: לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל. מי שינסה לפגוע בנו - ישלם מחיר כואב בחזרה. אנחנו פועלים כל הזמן, יומם וליל, בכל הזירות, ונמשיך בכך".

"לבנון", הוסיף בנט, "נמצאת על סף קריסה, כמו כל מדינה שאיראן מתבססת בה. אזרחיה נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטרסים איראניים".

"זה מצער - אך לא נקבל זליגה של המצב בלבנון לתוך ישראל. כמו שאמרתי - מי שינסה לפגוע בנו ישלם מחיר כואב בחזרה".

מוקדם יותר היום, אמר שר הביטחון בני גנץ: "מי שנושא באחריות לירי הלילה היא מדינת לבנון שמאפשרת פעולות טרור משטחה. ישראל תפעל מול כל איום על ריבונותה ואזרחיה ותגיב בהתאם לאינטרסים שלה, בזמן ובמקום הרלבנטיים. לא נאפשר למשבר החברתי, הכלכלי והפוליטי בלבנון להפוך לאיום ביטחוני על ישראל. אני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להחזיר את היציבות ללבנון".

כזכור, הלילה נשמעו אזעקות בשלומי וביישובים נוספים בגליל המערבי. צה"ל הודיע כי זוהו 2 שיגורים ומערכת 'כיפת ברזל' יירטה אחת מהן, רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. בתגובה לשיגורים, צה"ל תקף באמצעות תותחים.

יצוין כי מדובר בתקרית ראשונה בממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט, שצפוי לבקר היום בגליל, לראשונה כראש ממשלה.

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, והשיגור השני נפל בשטח פתוח. בשלב זה, אין הנחיות מיוחדות לעורף".

באשר לתקיפה נמסר: "כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו לפני זמן קצר בשטח לבנון בתגובה לשיגור הרקטות מלבנון לשטח ישראל מוקדם יותר הבוקר".

מוקדם יותר הלילה, מעט לאחר חצות, דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי ישראל ביצעה תקיפה סמוך לעיר חלאב. סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דיווחה כי "מערכות ההגנה האווירית סיכלו את התוקפנות הישראלית". עם זאת, בצה"ל מעריכים כי אין קשר בין השיגורים לתקיפות בסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר