החיסון מסוכן?

יותר מאלף ישראלים התחסנו במנה שלישית: אלו הדיווחים

מעל אלף ישראלים שנמצאים בקבוצות סיכון גבוהות התחסנו במנה השלישית. לאחר כשבוע מקבלת החיסון, הם מדווחים על תופעות לוואי קלות בלבד, הדומות למנות החיסונים הקודמות (עדכוני קורונה)

אילוסטרציה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

יותר מאלף ישראלים הנמצאים בקבוצות סיכון ייחודיות, קיבלו בשבוע שעבר מנת חיסון שלישית ("בוסטר"). במשרד הבריאות הזמינו את מדוכאי החיסון והמושתלים, להגיע למעקב שיאפשר למשרד הבריאות לעקוב אחרי תופעות הלוואי של המנה השלישית. תוצאות הלוואי היו קלות מאד, בדומה לתוצאות הלוואי של המנה השנייה: כאב מקומי באזור ההזרקה, חלקם חוו תסמיני שפעת קלה הכוללים חום וחולשה, שחלפו לאחר 24-48 שעות.

במשרד הבריאות ביקשו מקופות החולים לזמן את המחוסנים במנה השלישית לבדיקה סרולוגית שתבוצע כשבועיים לאחר החיסון, כדי ללמוד על מידת הנוגדנים שהתווספו לגופם.

האוכלוסייה שעומדת בראש סדר העדיפויות של משרד הבריאות בקבלת החיסון היא מושתלי הלב. כרבע ממושתלי הלב שחלו בקורונה נפטרו, ובמשרד הבריאות מעדיפים לא לקחת סיכון ולחסנם במנה שלישית, אך לא רק אותם. ככלל, אנשים שעברו השתלות נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה ביותר.

נושא החיסונים עורר וויכוחים רבים בשנה האחרונה כשבשלב הראשון לא היה ידוע אם יהיה צורך במנות חיסון נוספות והאם מידי חצי שנה נצטרך להתחסן שוב בשל מוטציות חדשות של הנגיף. כעת עדיין לא ידוע לחלוטין לאיפה הנושא יגיע אך המומחים סבורים כי בשלב זה אין מנוס ממנה שלישית של חיסון לפחות לחלק מהאוכלוסייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר