"לומדים את המידע"

סערת תוכנת הריגול הישראלית; גנץ מתייחס לפרסומים

במסגרת שבוע הסייבר הבינלאומי של אוניברסיטת תל אביב, נאם שר הביטחון גנץ; האשים את לבנון במתיחות בגבול הצפוני והתייחס לפרסומים נגד התכנה הישראלית (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בני גנץ. אילוסטרציה (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

שר הביטחון, בני גנץ, נאם היום (שלישי) במסגרת שבוע הסייבר הבינלאומי של אוניברסיטת תל אביב, והתייחס לאיומים וניסיונות התקיפה על ישראל, בזירת הסייבר והרשת ובאמצעות רקטות ואמצעי לחימה אחרים.

תחילה התייחס גנץ לירי הרקטות משטח לבנון אמש, ואמר: "למדינת ישראל יש אינטרס בלבנון יציבה ומשגשגת כלכלית. לצערנו, המצב בלבנון הולך ומחמיר, וחיזבאללה וארגוני טרור נוספים פועלים נגד האינטרסים של העם הלבנוני. הגבנו בלילה, ונמשיך להגיב ולפעול בזמן ובמקום הנכונים מול כל הפרה של ריבונות ישראל.

גנץ הוסיף: "מדינת לבנון היא האחראית לנעשה משטחה. אנחנו הושטנו יד ללבנון והצענו לה סיוע הומניטארי. אותה היד שהושטה, היא גם אגרוף הברזל שיגיב מול כל תוקפנות והפרת ריבונות ואני קורא לקהילה הבינלאומית לפעול להשבת היציבות בלבנון".

על ניסיונות של מתקפות סייבר על ישראל, אמר: "בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר ההתקפות שביצעו גורמים עוינים, כולל איראן ושלוחותיה, המבקשים לגשת למערכות התקשוב של התשתית הלאומית של ישראל.
לנוכח העלייה הזו - מכמה התקפות בודדות לעשרות התקפות בשנה - ישראל הוכיחה את היכולת לפתח את חוסנה, את היתרון הטכנולוגי שלה ואת היתרון האיכותי שלה באזור".

גנץ הוסיף והדגיש: "המסר שלנו ברור. תהיה זו רקטה או מקלדת - לא נסבול איום על אזרחי ישראל".

בדבריו התייחס גנץ לסערת חברה ישראלית, שלפי תחקירים נגדה העניקה שירותים לרודנים ולמשטרים טריטוריאליים. גנץ אמר: "אנו מודעים לפרסומים האחרונים על שימוש במערכות שפותחו על ידי חברות סייבר ישראליות מסוימות. ישראל, כדמוקרטיה מערבית ליברלית, מפקחת על יצוא מוצרי סייבר לפי חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני ובהתאם למשטרי פיקוח בין-לאומיים.

"כמדיניות, מדינת ישראל מתירה ייצוא של מוצרי סייבר מפוקחים אך ורק לממשלות, אך ורק לשימוש חוקי, וספציפית למטרות מניעה וחקירה של פשעים וטרור. על המדינות הרוכשות מערכות אלה לעמוד בהתחייבויותיהן לדרישות אלה. אנו לומדים כעת את המידע המתפרסם בנושא".

כזכור, אתמול (שני) בצהרים, בהצהרה שמסרה, אמרה נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין כי, אם התחקיר על שימוש שעושות ממשלות בתכנת הריגול "פגסוס" הישראלית, נכונות, הרי שזה "לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת". פון דר ליין סייגה כי עדיין הדברים לא מאומתים.

במסגרת השימוש בתוכנה הישראלית, שמשרדיה שוכנים בהרצליה, ניתן - כך לפי הדיווחים - לפרוץ למכשירי טלפון, הן המופעלות במערכת הפעלה של אנדרואיד והן המופעלות במסגרת הפעלה של אפל, ולהגיע אל הודעות ותמונות ואף להפעיל את המצלמה ובאמצעות כך לעקוב בשעת מעשה אחר מקומו של מחזיק הטלפון.

מתחקיר שפורסם, שכלל רשימה ארוכה של מספרי טלפון של עשרות אלפי איש מ-45 מדינות ברחבי העולם, שככל הנראה היוו יעד לפריצה ולמעקב, עלה חשש כבד שהחברה משרתת רודנים ושליטים לדיכוי מתנגדי משטרף ואף לרציחתם.

NSO שמפעילה את החברה הגיבה לטענות, כי "מדובר בדו"ח שקרי שמבוסס על הנחות יסוד שגויות במסגרת קמפיין מאורגן ומתוזמר היטב על-ידי בעלי עניין ידועים". בחברה הוסיפו שהם שוקלים את צעדיהם המשפטיים "למול הטענות ההזויות המוצגות בדו"ח", והדגישו כי "מוצרי החברה נמכרים אך ורק לגופי מודיעין ואכיפת חוק כחלק מהמלחמה בטרור ובפשיעה חמורה ברחבי העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר