היסטוריה ואקטואליה

טיול לבין הזמנים: בואו לרחוץ ב'נחל תנינים'

בשביל לטבול בנחל קריר ומפל סואן אין צורך לנסוע לרמת הגולן. ישראל שפירא לוקח אתכם שעה מבני ברק, בסמיכות למושב אביאל - שם תוכלו לטבול בנחל זורם ומפלון (תיירות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
(הצילומים באדיבות הרב שלמה ב.ע.)

בשביל לטבול בנחל קריר ומפל סואן אין צורך לנסוע לרמת הגולן. מספיקה שעה נסיעה מבני ברק, בסמיכות לכניסה הצפונית של מושב אביאל בצפון מישור החוף - שם תוכלו לטבול בנחל זורם ומפלון.

ברוכים הבאים ל'עין אביאל'.

בביקורכם במקום תתעלמו מכך ששמו הרשמי של הנחל הוא 'נַחַל תַּנִּינִים', תודו שזה שם מעט מפחיד. לאורך נחל תנינים, בסמיכות למושב אביאל, הנחל זורם, וישנם כמה בריכות ומפלונים יפים ונעימים.

(באדיבות הרב שלמה ב.ע.)

הכניסה והחניה לא מסומנים ומשולטים, ותאלצו לחפש אחריהם מעט זמן. למי שלא מכיר, אל דאגה בימי בין הזמנים, מספיק לחפש קבוצת מכוניות חונות, ואז תבינו שהגעתם למקום.

לאחר שתגיעו למקום הנחל, מעט מערבית ממול הכניסה הצפונית של מושב אביאל, תיכנסו לבריכה שעומקה מטר וחצי, להנאתכם. שימו לב שהצל במקום מוגבל, כך שמומלץ לבוא בשעות בוקר מוקדמות או אחה"צ.

שמה של הנביעה היא 'עין אביאל', על שם מושב אביאל הסמוך, מומלץ טרם יציאתכם למקום, להתייעץ עם הרשויות המוסמכות לכך.

המעין המקסים עליו אנו כותבים נובע בנַחַל תַּנִּינִים, שמכונה בערבית ואדי א-זֵרְקַא, (הנחל הכחול). מעט מפחיד לחשוב שבעבר היו שכינו את הנחל בשמות של תנינים, כגון: "קרוקודילון" ו"תמאסיח".

(באדיבות הרב שלמה ב.ע.)

לא נפחיד אתכם יותר מידי, אולם התנין האחרון שניצוד במקום בשנת תרע"ב (1912) שמור עד היום באוסף זואולוגי של ארנסט שמיץ, במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב.

לפני 2500 שנים לערך, בתקופה הפרסית, בהמשך הנחל, מערבית לכיוון חוף הים, הייתה במקום עיר ששמה קרוקודילופוליס, (עיר התנינים) ששרידיה נחפרו ונראים במקום.

תייר לפני יותר מ-850 שנים סיפר כי "בנהר תנינים איומים והם שונאים את האדם יותר מכל חיה אחרת".

• • •

אין באמור בכתבה משום המלצה לבצע את מסלול הטיול האמור. הדברים נכתבו כתיאור חוויה של הכותב, ואינם מהווים המלצה על בטיחות המסלול. כל המבקר במקום או מבצע את המסלול, עושה זאת על אחריותו הבלעדית.

כתמיד, נמליץ לגולשים היקרים לציית לשילוט בשטח מטעם הרשויות ולהקפיד על הוראות הבטיחות והוראות החוק. בכל יציאה לטבע מומלץ להתעדכן על מזג האוויר, ולהתייעץ עם הרשויות המוסמכות לכך. בשמורות הטבע חלה חובת תיאום מוקדם באתר רט"ג.

לבירורים אודות כניסה למים וכו':

  • מוקד המידע של רשות הטבע והגנים 3639*
  • תיאום טיולים מוקד טבע 02-6247955
  • קו ליער 1-800-350-550

- - - - -

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com
(באדיבות הרב שלמה ב.ע.)
(באדיבות הרב שלמה ב.ע.)
(באדיבות הרב שלמה ב.ע.)
(באדיבות הרב שלמה ב.ע.)
(באדיבות הרב שלמה ב.ע.)
(באדיבות הרב שלמה ב.ע.)
(באדיבות הרב שלמה ב.ע.)
(באדיבות הרב שלמה ב.ע.)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר