דיין האמת

נפטר בגיל 102; "הח"ח בירך באריכות ימים"

בלייקווד נפטר היום רבי מנשה צבי וינקלר, לאחר שזכה להכיר בבחרותו את מרנן החפץ חיים, הגרב"ב לייבוביץ, הגר"א וסרמן - ועוד מגדולי ישראל של הדורות הקודמים (דיין האמת, חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המנוח (צילום מסך מתוך הפקה של ישיבת מיר)

ברוך דיין האמת: בקהילה החרדית בלייקווד נפרדים היום (שלישי) מתלמידו של החפץ חיים, שנפטר באריכות ימים ושנים כברכת הח"ח.

רבי מנשה צבי וינקלר זצ"ל, נפטר בלייקווד והוא בן 102 שנים, לאחר שזכה להכיר את מרנן בעל ה'חפץ חיים', הגאון רבי ברוך בער לייבוביץ, הגאון רבי אלחנן וסרמן ועוד מגדולי ישראל של הדורות הקודמים.

את רבי מנשה צבי נהגו לבקר יהודים מרחבי העולם, שרצו לשוחח עם מי שראה את כל אותם גדולים.

המנוח נולד בדנמרק מיד לאחר מלחמת העולם הראשונה, לאביו הגאון רבי מיכאל שלום ששימש רב קהילת מחזיקי הדת בקופנהגן. באותם ימים נשבו בעיר רוחות ההשכלה, וכתשובה לכך הוקמה הקהילה החרדית הקטנה.

הבן, מנשה צבי, נשלח ללמוד בישיבת ראדין הנודעת, והגיע אליה לקראת זמן אלול של שנת תרצ"ג. בעולם הישיבות במזרח אירופה, היה מנשה צבי בין התלמידים היחידים שהגיעו ממדינות סקנדינביה.

לפי ראיון העניק לפני מספר חודשים למגזין Mishpacha, כשהגיע לראדין התאכזב לגלות כי החפץ חיים היה חולה ונח באתר נופש ביער מחוץ לעיר, שם נאמר כי הארומה של עצי האורן מספקת יתרונות בריאותיים. הוא מיהר לשם לפגוש אותו ונדהם ממראה גדול הדור: "מה אני יכול לומר, זה היה דומה להסתכלות על מלאך!".

החפץ חיים בירך אותו שהוא יצליח להשתלב בישיבה בשמחה, לשרת את ה' בבריאות טובה ולזכות באריכות ימים. "לפחות נראה שהברכה האחרונה התגשמה", הפטיר המנוח, כמעט 90 שנה לאחר מכן.

בשנים שלאחר מכן למד מנשה צבי בישיבות המובילות במזרח אירופה, ביניהן ברנוביץ', שם נקשר עמוקות למרן הגר"א וסרמן. "בניגוד לראשי הישיבה האחרים, שהיו אומרים שיעור שבועי, ר' אלחנן נתן שיעור כל יום", אמר והוסיף בגאווה, "והצלחתי לעקוב".

בראיון הוא גם נזכר בהגעתו של תלמיד חדש לישיבה: "אני זוכר את נחום טרוקר (לימים הג"ר נחום פרצוביץ - 'חידושי ר' נחום') שהגיע. הוא היה ילד צעיר שלבש מכנסיים קצרים. הוא היה צעיר ממני בכמה שנים, אבל לכולנו היה כבוד גדול אליו".

מאוחר יותר עבר המנוח לישיבת קמניץ, והפך לתלמידו של מרן הגרב"ב לייבוביץ בעל ה'ברכת שמואל'. לאחר שנים למד גם בישיבת מיר, בחברותא עם הבחור שמואל בירנבוים - לימים ראש הישיבה הגר"ש בירנבוים.

הלוויתו של ר' מנשה צבי תיערך היום (שלישי) בשעה 16.30 (שעון ניו ג'רזי), בלייקווד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר