אנטישמיות • כל הפרטים

גבר אוקראיני היכה את החסיד - לעיני אשתו ותשעת ילדיו

אברך חרדי שהגיע אתמול עם משפחתו לגן שעשועים בכפר הממוקם במרחק כ-40 ק"מ מאומן - הותקף באלימות על ידי אנטישמי שבעט בו, הפיל אותו אל הקרקע ושבר את אפו (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חסידים באומן, ארכיון (צילום: Shutterstock)

מתקפה אנטישמית: גבר אוקראיני היכה אמש (רביעי) חסיד, לעיני אשתו ותשעת ילדיו.

הדיווח על האירוע נמסר מ-OJCU (איחוד הקהילות היהודיות באוקראינה), העוקב אחרי תקריות אנטישמיות ברחבי המדינה. לפי הדיווח, האירוע התרחש בסביבות השעה 19.00 בערב.

האברך החרדי, שמתפרנס כמלמד בתלמוד תורה, הגיע לגן שעשועים בכפר אוקראיני הממוקם במרחק כ-40 קילומטרים מאומן. אל הגן הגיע בלוויית רעייתו ותשעת ילדיו.

לפתע ניגש אליהם גבר אוקראיני, שפרט הזיהוי היחיד שלו שניתן היה לגלות הוא שמו הפרטי - פאבל. האיש ניגש אל רעיית האברך וביקש ללחוץ את ידה, וסורב כמובן מטעמי דת. בשלב זה תפס האיש בצווארו של הבעל, והחל לחבוט בו באגרופו - לעיני בני המשפחה החרדית.

מאחר והאירוע התרחש במקום שלא מותקנות בו מצלמות אבטחה, ניסה הקורבן לתפוס מחסה בבית עסק סמוך - סניף דואר מקומי, שבו היו מצלמות, אך הצוות במקום הורה לו לעזוב את המבנה.

בלית ברירה יצא האברך מסניף הדואר אך שם המתין לו התוקף, וחזר להלום בו. לפי עדי ראייה, האנטישמי היכה בו בבעיטות חזקות, והפיל אותו אל הקרקע.

בשלב מסויים, משהופסקו המכות, נמלטה המשפחה אל מכוניתה ויצאה לכיוון אומן. גם אז, דלק פאבל בעקבותיהם תוך כדי הפרת סדרה של חוקי תנועה. לאחר זמן מה הצליחו האברך ומשפחתו להגיע אל מקום מבטחים - לבית החולים באומן.

בבית החולים התברר כי החסיד סובל מפציעות רבות, בין השאר בפניו - שם נשבר אפו כתוצאה מהסנוקרות שספג. חוקרי משטרת אומן הגיעו לבקרו וגבו ממנו עדות מפורטת על מנת להתקדם בחקירת האירוע.

כזכור וכפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', נשיא אוקראינה היהודי ולדימיר זלנסקי טען בראיון כי בארצו אין אנטישמיות. לדבריו "קיצונים יש בכל מקום". עם זאת, אנו מדווחים מעת לעת על אירועי אנטישמיות באוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר