"מובילים בעולם"

תרגיל בינלאומי ראשון מסוגו של צה"ל; צפו

בהשתתפות שש מדינות מרחבי העולם, קיים צה"ל בישראל השבוע תרגיל כטמ"ם ראשון מסוגו. המטרה: "למצב את חיל האוויר כמוביל מקצועי עולמי" • כך זה נראה בשטח; צפו (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

בימים האחרונים קיים צה"ל תרגיל בינלאומי בישראל, ראשון מסוגו, של מערך כלי הטיס המאוישים מרחוק, בו השתתפו שש מדינות - ישראל, ארה"ב, איטליה, צרפת, גרמניה ובריטניה. במהלך התרגיל הוטס מטוס ה"זיק" (הרמס 450) במגוון מתארי משימה.

מטרת התרגיל, לדברי צה"ל, הוא "למצב את חיל האוויר כמוביל מקצועי עולמי להפעלת כטמ"ם", וכן ל"למידה משותפת וחיזוק שיתוף הפעולה בין חילות האוויר".

השבוע הראשון של התרגיל התמקד באימון בסיסי הכולל הטסה, הכרות מערכות המשימה, תפעול קרון המשימה ויסודות מבצעיים. השבוע השני התמקד באימון מתקדם ובמתארי טיסה מורכבים הכוללים גם שת"פ עם כלל מערכי החיל.

(צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל אומרים כי מדינת ישראל הינה מעצמה בתחום המטוסים המאוישים מרחוק, ושמשימות בכלים אלו מתרבות כל הזמן, והן בעלות אופי מורכב. מערך הכטמ"ם בין היתר מתעסק באיסוף מודיעין בזמן אמת תוך שימוש בסנסורים שונים, סיוע לכוחות קרקעיים, ליווי והכוונת תקיפות וסגירת מעגלים.

מערך הכטמ"ם אף לקח חלק משמעותי ובלתי נפרד במבצע "שומר החומות". במהלך המבצע בוצעו כ-643 גיחות של מטוסים מאוישים מרחוק למשימות שונות (סך הכול - 132,6 שעות טיסה).

מפקד בסיס פלמחים, תא”ל יואב עמירם, אמר כי התרגיל שבוצע השבוע הוא ראשון מסוגו בעולם. "זו הפעם הראשונה שאנחנו נפגשים, מפעילי כטמ”מ מכל העולם ומבצעים יחד משימות", אמר עמירם.

"משימות מורכבות של סיוע לכוחות, איתור אויב וסיכולו, ערכות אוויריות משותפות של כלים מאוישים ומאוישים מרחוק". לדבריו, מגמת התפתחות עולם הכטמ”ם רק הולכת להאיץ.

צפו בתיעוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר