פגיעה ביחסים?

בצרפת ידרשו תשובות: ישראל ריגלה כנגד הנשיא מקרון?

הצרפתים זועמים על האפשרות כי הנשיא עמנואל מקרון היה מטרה פוטנציאלית של תוכנת הריגול הישראלית "פגסוס" של חברת NSO. הצרפתים דורשים הבהרות מישראל כיצד הדבר קרה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות התחקיר וחשיפת ה"וושינגטון פוסט" כי חברת הסייבר הישראלית NSO ייצרה תוכנת ריגול לסלולרי בשם "פגסוס" שעקבה אחרי מנהיגים ובכירים רבים בעולם, בצרפת ידרשו תשובות מישראל בנושא לאחר ששמו של הנשיא עמנואל מקרון היה גם ברשימה של 50 אלף מספרים שלכאורה היו מטרות פוטנציאליות של התוכנה.

על פי הדיווחים בצרפת זועמים על המחשבה שתוכנת הריגול הישראלית נועדה לעקוב אחר הנשיא ובכירים צרפתיים אחרים ומצפים להבהרות מישראל כיצד משרד הביטחון אישר לייצא את הסייבר למדינות זרות שרוצות לפגוע באינטרס הצרפתי.

פרשת NSO מעלה את השאלה כיצד ישראל מפקחת על ייצוא סייבר למדינות זרות והאם ייצוא כזה יוגבל בעתיד. בצרפת דורשים שהנושא ייחקר והנשיא מקרון אף צפוי לכנס ישיבת קבינט מיוחדת בנושא.

כזכור, ה"וושינגטון פוסט" יחד עם 17 כלי תקשורת בעולם חברו יחד כדי לחשוף את המידע מהדלפת רשימת הענק של מטרות הפגסוס כשהם מנסים לזהות את המספרים שמופיעים ברשימה ולעמוד על זהות מחזיקיהן.

תוכנת הריגול הישראלית, מאפשרת לפרוץ לטלפונים ולשלוף מהם כמעט כל מידע אפשרי - ואף להפעיל בסתר את המיקרופון של המכשיר או את המצלמה שלו.

ב-NSO, הכחישו את הפרסומים בנושא "פגסוס" ואמרו: "עמנואל מקרון, המלך מוחמד השישי וטדרוס גברייסוס אינם ומעולם לא היו יעדים של פגסוס. כל פקידי הממשל הצרפתים והבלגים או הדיפלומטים שהוזכרו ברשימה - אינם ומעולם לא היו יעדים של פגסוס. המספרים ברשימה לא קשורים לקבוצת NSO, והם מעולם לא היו. זוהי אינה רשימה של יעדים או יעדים פוטנציאליים של לקוחות NSO, וההסתמכות המתמשכת שלכם על הרשימה הזו ועל הקשר בין אנשים ברשימה הזו לבין יעדי ריגול פוטנציאליים היא שגויה ומטעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר