המלצת הרופאים

"לחסן מיד בני 60 ומעלה במנה שלישית"

בכירים בענף הרפואה יוצאים בקריאה דחופה למשרד הבריאות: תנו חיסון שלישי לאוכלוסייה המבוגרת; החשש: "יש סכנה שנגיע בקרוב ל־10,000 מאומתים ביום" (אקטואליה)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בעקבות ההתפרצות המואצת של גל התחלואה הרביעי בנגיף הקורונה והנתונים המדאיגים על ירידה ביעילות החיסונים נגד הווריאנט דלתא, רופאים ומנהלים בכירים קוראים למשרד הבריאות להעניק מיד חיסון שלישי לכל האוכלוסייה מעל גיל 60, כך חושף הבוקר (ראשון) פרשן הבריאות של "ישראל היום", רן רזניק.

הרופאים קוראים בנוסף לתת חיסון שלישי לכל החולים שמערכת החיסון שלהם פגועה וחלשה בגלל מחלתם או בגלל הטיפול התרופתי שהם מקבלים. חלקם גם מציעים לחסן בדחיפות במנה שלישית את כל הצוותים הרפואיים, כולל רופאים ואחיות.

לדברי אותם רופאים ומנהלים בכירים, יש לבצע את המהלך מבלי לחכות לאישור רשמי מרשות התרופות והמזון האמריקנית (ה־FDA), ועוד לפני שיתחילו זאת במדינות נוספות. לטענתם, הנתונים מהעולם, שהוצגו גם למשרד הבריאות, בדבר מאות חולים שקיבלו מנה שלישית של החיסון (בעיקר חולים במחלות עם דיכוי של מערכת החיסון) - הראו שאין לכך תופעות לוואי אחרות או חמורות מהמנה הראשונה והשנייה.

אחד הרופאים הבולטים והמשפיעים מבין הקוראים להעניק חיסון שלישי הוא פרופ' אלי שפרכר, סמנכ"ל מחקר פיתוח וחדשנות בבית החולים איכילוב בתל אביב. שפרכר, מתוקף תפקידו, אחראי לכל המחקרים בבית החולים, ומכהן גם כמנהל מערך העור באיכילוב. בעבר כיהן כסמנכ"ל בטיחות המטופל בבית החולים, והוא נחשב לאחד הרופאים הבולטים בישראל באיסוף ובניתוח המידע על הקורונה. תחזיותיו נחשבו למדויקות מאוד ואמינות גם בעיני יו"ר האופוזיציה נתניהו, בעת שניהל כרה"מ את המשבר.

נוסף אליו מופיעים ברשימה גם פרופ' חגי ציון, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' יהודה שינפלד, נשיא אוניברסיטת אריאל ומבכירי הרופאים הפנימאים בארץ, פרופ' מסעד ברהום, מנהל בית החולים הממשלתי לגליל בנהריה וד"ר יעל זיו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית חולים זה.

פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעת ובקרת זיהומים בבית החולים שיבא, קוראת גם היא להתחיל עכשיו במתן חיסון המנה השלישית לבני 70 ומעלה, אבל תחילה רק במסגרת מחקר ראשון מסוגו שיתחיל בקרוב בהובלת פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר