מחקר חדש

קורונה: יש ירידה ביעילות החיסונים? יהיה צורך בחיסון שלישי?

אין ספק כי הקורונה חזרה לחיינו, לאחר שהיינו בטוחים כי עברנו אותה, אך יש כמה שאלות פתוחות, שיכולות להסביר ממה נבעה ההתפרצות והאם נצטרך להתחסן בחיסון 3 (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מתווך הוידאו (צילום: מאחורי המספרים, חדשות הערב, כאן 11)

יש שלוש שאלות המטרידות את מקבלי ההחלטות ואת האנשים בבית, האם יעילות החיסון יורדת? האם הנגיף חזר להתפשט בגלל זן הדלתא? ומה באמת לגבי החיסון השלישי נגד הנגיף, מחקר מקיף שנערך בנעשה, יכול לעשות מעט סדר.

על פי הדיווח ב'כאן', מחקר שנערך בקופת חולים לאומית, מלמד כי 28,064 מחוסנים מלאומית שנבדקו במחקר - נבדקו בבדיקות קורונה בחודשיים האחרונים, 423 מהם נמצאו חיוביים, בקופה בדקו כמה זמן חלף מאז שכל אחד מהם התחסן במנה השנייה של החיסון.

מחצית מהחיוביים התחסנו לפני יותר מחמישה חודשים ומחצית מהם נטלו את המנה השנייה של החיסון - פחות מ-142 ימים (חמישה חודשים).

עוד נבדק במחקר, מה קרה לשיעור ההדבקה ככל שחלף זמן, המספרים לימדו כי שיעור ההדבקה בקרב המתחסנים שהתחסנו לפני יותר מחמישה חודשים, היה גבוה משמעותית משיעור ההדבקה ממי שהתחסן לפני פחות מ-5 חודשים.

למה בחרו דווקא חמישה חודשים? בשל העובדה שמחצית מהנבדקים התחסנו לפניו ומחצית אחריו. אך יחד עם זאת רוב המחוסנים לא נדבקו בנגיף הקורונה.

צפו בדיווח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר