ידכא את התחלואה?

מחלוקת במשרד הבריאות: האם לאפשר מתן חיסון שלישי?

בשבועות האחרונים מתנהלים דיונים קדחתניים בצמרת משרד הבריאות באשר למתן חיסון שלישית לאוכלוסיות מסויימות, שכבר התחסנו בעבר בשתי מנות חיסון ונמצאים בקבוצת סיכון (חדשות, ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הויכוח על החיסון השלישי: כבר שבועות שבצמרת משרד הבריאות מתקיימים דיונים קדחתניים באפשרות למתן מנת חיסון שלישית לקבוצות מסוימות שכבר התחסנו בשתי מנות חיסון.

התומכים

הבכירים שתומכים בהחלטה לתת מנת חיסון שלישי טוענים כי ככל שעובר הזמן, וככל שיותר ויותר וריאנטים כאלה ואחרים ייכנסו לישראל, כך שתי מנות חיסון יהיו פחות ופחות יעילות כנגד הנגיף.

עוד טוענים הבכירים התומכים במתן המנה השלישית, כי אומנם עדיין אין אישור מחברת פייזר, אך אוכלוסיות מסויימות נמצאות בקבוצת סיכון, וככל שהמשרד יתמהמה בהחלטה - כך יהיו המשתייכים לקבוצות הסיכון חשופים יותר לנגיף הקורונה.

בנוסף, נתונים שהגיעו מקופת חולים לאומית מראים כי מי שהתחסנו לפני חמישה חודשים ויותר - מוגנים פי 2 פחות ממי שזה עתה התחסן, מה שמדאיג עוד יותר את הבכירים בעניין אוכלוסיית הקשישים שהתחסנו ראשונים.

החוששים

רבים מבכירי המשרד חוששים מהשלכות החיסון הנוסף, במיוחד בשל העובדה שמנהל המזון והתרופות האמריקני ה'FDA' עדיין לא נתן את אישורו לחסן.

מה שמאושש עוד יותר את חשש הבכירים המתנגדים להחלטה לעת עתה, היא פגישה שנערכה לפני מספר שבועות בין בכירים ב'פייזר' לבכירי מנהל המזון והתרופות שאמרו לנציגי פייזר שעוד מוקדם לקבוע האם כדאי לחסן במנת חיסון שלישית, ועדיין יש צורך באיסוף נתונים לפני קבלת החלטה כזו או אחרת.

עם זאת, גם בתוך החוששים, רבים מהם תומכים במתן חיסון שלישי לאוכלוסייה מבוגרת מעל הגילים 70-75. השאלה בעיניהם היא שאלת הדחיפות, כשכעת עדיין התחלואה לא גואה בכדי לקבל החלטה ללא אישור ה-FDA.

בדיקת קורונה (חיים גולדברג, כיכר השבת)

מנהלת היחידה לבקרת זיהומים בבית החולים 'תל השומר', פרופ' גילי רגב-יוחאי אמרה בשיחה בנוגע לחיסון שלישי ברדיו 103 כי "אנחנו מאוד מתקרבים לשם, וזה יגיע. אני לא יודע אם 60 פלוס או 70 פלוס, אבל אני מניחה שמתישהו בקרוב נצטרך להתחיל לחסן את האוכלוסייה הבוגרת. חשוב לאסוף את הנתונים ולהבין מי צריך ומתי, עוד אין לנו את כל המידע".

עוד אמרה פרופ' יוחאי כי "אנחנו יודעים שהנוגדנים יורדים והתחלואה הקשה כרגע היא בקרב לא מחוסנים, אבל יש הרבה בקרב מחוסנים. חשוב לאפיין מי הם. רבים מהם אנשים עם בעיה במערכת החיסון, מדוכאי חיסון, ולכן הם התחילו לקבל את החיסון השלישי וחשוב לתת להם. לגבי אוכלוסייה קשישה, צריך לראות אם יש עוד גורמי סיכון. אני לא חושבת שכל אחד מעל גיל 60 צריך לקבל, אבל אנחנו מתקרבים ליום שזו תהיה המלצה גורפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר