תעודות חיסון

בצל החשש בארץ: באוקראינה נערכים ל'אומן ראש השנה'

בזמן שבישראל נשמעים קולות על הגבלות בתקופת החגים שימנעו בפעם השניה מחסידים להגיע, הגורמים הרשמיים דווקא נערכים להגעה המונית של מתפללים וסוגרים את הפינות (חדשות אנ"ש)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)

דיפלומטים ישראלים ואוקראינים נערכים בזמן האחרון להגעת המוני חסידי ברסלב לאומן, לקראת ראש השנה.

כפי שדיווחנו, בשיחות זום שנערכו על ידי בכירי השגרירויות וכן ביקור בציון רבי נחמן מברסלב, בנוכחות שגריר ישראל באוקראינה יואל ליאון, סוכם על הדרכים לאבטחת המקום ותגבור כוחות חירום.

עם זאת, נושא הקורונה טרם הוסדר. בזמן שבישראל נשמעים קולות על הגבלות בתקופת החגים, שימנעו בפעם השנייה מהחסידים להגיע, הגורמים הרשמיים דווקא נערכים להגעה המונית של מתפללים שישהו במקום, וסוגרים את הפינות.

לפי שגרירות אוקראינה בישראל, אמש (שני) נערכה שיחת זום נוספת בין הצוותים המקצועיים של ישראל ואוקראינה, באשר לתעודות מתחסן ישראליות שיהיה להן תוקף מסביב לעולם.

הצוותים עובדים בימים אלו כדי לקבוע סטנדרטים משותפים לאותן תעודות, שיתאימו לדרישות של המדינות ושל ארגון הבריאות העולמי.

במהלך פגישות עם הצד הישראלי, העלה שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורניצ'וק, את הצורך בחתימה מוקדמת ובלתי מותנית על הסכם בין-ממשלתי בנושא הכרה הדדית בדרכוני מחוסנים, בכדי שיתאפשר למתפללים להיערך מראש עם טיסות לאומן.

השגריר יואל ליאון בסיור היערכות במתחם הציון לפני כחודש (צילום: טוויטר / יואב ביסטריצקי)

השגרירות האוקראינית מסרה גם כי היא עומדת בקשר עם נציגים של הקהילות החרדיות על מנת לדון בנושאים הקשורים בראש השנה באומן. ב'כיכר השבת' דיווחנו כי שני הנציגים המרכזיים בשיחות אלו הינם הרב נתן בן נון מישראל, יו"ר 'איחוד ברסלב באומן', לצד העסקן החסידי מניו יורק הרב דוד נידרמן.

כזכור, לפני כחודש סוכם כי 550 שוטרים אוקראינים יופקדו על הסדר ועל בטחונם של המבקרים כמו גם על שלומם של תושבי האזור, לאחר שנת קורונה שבה החסידים התקשו להגיע למקום.

באותה הזדמנות העלו בכירים לדיון את נושא הפרות החוק והסדר המצויות באומן, בעיקר בקרב צעירים ישראלים המגיעים למקום, דבר המגביר את המתיחות בין חסידות ברסלב לרשויות האוקראיניות. "במיוחד הודגש הצורך לעמוד בדרישות החקיקה האוקראינית, במהלך הביקור באוקראינה" - נמסר.

בנוסף דיברו האישים על נושא הבנייה הבלתי-חוקית בסביבות הציון באומן, ו"הסכימו לעשות מאמצים ולנקוט בצעדים הדרושים כדי לפתור סכסוכים" הקשורים בבנייה שכזו.

כפי שדיווחנו לפני כשבוע, במקביל למאמצים הרוחביים, עסקני ברסלב פועלים עתה לשלוח מאות בחורים ואברכים לציון באומן כדי לא לפספס שוב את השהות בציון הקדוש במסגרת הקיבוץ השנתי של חסידי ברסלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר