חודשיים אחרי

שלושת הצעירים שירקו על מתפללים נעצרו

בני המיעוטים תקפו חרדים על יד בית הכנסת בשבת לפני כחודשיים, הכריחו אותם לומר 'לשחרר את פלסטין', השחיתו רכוש ואף צעקו 'מוות ליהודים'. כעת הם נעצרו (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מתוך אירוע התקיפה (צילום: מצלמת אבטחה)

אנטישמיות בניו יורק: חודשיים אחרי - שלושת הצעירים שירקו על מתפללים בבורו פארק נעצרו.

כפי שדיווחנו ב'כיכר השבת' הצעירים, בני מיעוטים, תקפו חרדים על יד בית הכנסת בשבת לפני כחודשיים, הכריחו אותם לומר 'לשחרר את פלסטין', השחיתו רכוש ואף צעקו 'מוות ליהודים'.

שמותיהם של השלושה, שנעצרו בסוף השבוע שעבר: דניאל שאוקאט, בן 20; ח'אידר ענג'אם, בן 21; ואשאן אזאד, בן 19. כולם תושבי ניו יורק.

כתב האישום שהוגש נגדם כולל 68 סעיפים, ביניהם עבירות של תקיפה מדרגה שלישית כפשע שנאה; איום מדרגה שנייה כפשע שנאה; תקיפה מדרגה שלישית; התנהגות פראית פלילית; תקיפה בחנק וסעיפים נוספים.

כזכור, האירוע החמור התרחש בסביבות השעה 19.45, מעט לפני תפילת מנחה של שבת, בבית הכנסת הוותיק 'אגודת ישראל' בשדרה ה-16 שבבורו פארק. שלושה גברים צעירים, בני מיעוטים, הגיעו ברכבם לרחבת הכניסה לביהכ"נ ופתחו במתקפה.

לפי דיווחים של מתפללים, השלושה התקרבו אליהם ופתחו בקריאות פרו-פלסטיניות כמו 'לשחרר את פלסטין', על רקע מה שהתרחש באותם ימים במזרח ירושלים וברצועת עזה.

התקיפה (צילום: מצלמות אבטחה / שומרים בורו פארק)

לאחר מכן עברו להתבטאויות אנטישמיות וקללות גזעניות, ואף צעקו 'מוות ליהודים' - כך מדווח האתר 'ניו יורק פוסט' מפי עדי ראייה, שהגדירו את האירוע "טראומטי" וסיפרו כי ילדים רבים שהיו במקום חוו אף הם את החרדה.

המתפללים התלוננו במוצאי השבת בתחנת המשטרה, כי התוקפים אף ירקו בפניהם. מחשש כי יוכו באלימות, נמלטו הקורבנות אל תוך בית הכנסת - כשבעקבותיהם שלושת החשודים, אך הדלת נטרקה וננעלה בפני הפורעים - שחבטו בזעם על שערי בית הכנסת.

החשודים אף נצפו במצלמת האבטחה כשהם מזיקים לרכוש פרטי של תושבים, ועוקרים מראה מתוך מכונית חונה. לאחר מכן נמלטו מהמקום בעזרת רכבם, מסוג טויוטה קאמרי.

למחרת האירוע הגיע אל הזירה המחוקק החסידי שמחה אייכנשטיין ואמר: "אנשים ממש מפחדים להסתובב ברחובות. בשבת אנשים סיפרו לי על האירוע. מעולם לא האמנתי שאשמע זאת בחיי. אני מפחד ללכת ברחובות, אני מפחד לתת לילדים שלי להסתובב ברחובות בורו פארק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר