חיסון ילדים

משרד הבריאות אישר לחסן ילדים בסיכון בגילאי 5 עד 11

המשרד פרסם שורה של מקרים פרטניים בהן יוכלו הילדים להתחסן. ההוראה ניתנה במקביל לדיווח כי חברות החיסונים החלו בניסויים בארה"ב על ילדים בגילאים הללו (עדכון קורונה)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

משרד הבריאות הודיע, כי הוא מאשר לילדים בגילאי 5 עד 11 הנמצאים בסיכון מרבי להתחסן מפני הקורונה. זאת בהמשך למבצע חיסון נערים בגילאי 12-18. ההנחיה תצא לפועל ב-1 באוגוסט הקרוב.

על פי ההוראות, ילדים בגילאי 5-11 הנמצאים תחת אחת מן ההגדרות הבאות: חולי סרטן, בעלי דיכוי חיסוני חמור, השמנת יתר חמורה (BMI של מעל אחוזון 99), אי-ספיקת לב או יתר לחץ דם ריאתי, הפרעה נוירו-התפתחותית כולל פרכוסים ותסמונות מולדות, מחלת ריאות כרונית קשה. יוכלו להתחסן.

כזכור, אתמול דווח ב'ניו-יורק טיימס', כי חברות החיסונים 'מודרנה' ו'פייזר' ממשיכות בניסויי החיסון שלהן, ומתחילות לבצע ניסויים גם על ילדים בין הגילאים 5-11. שתי החברות ביצעו בעבר ניסויים בקבוצת הגיל 5-11, אך מנהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA הורה לחברות לבצע ניסויים ב-3,000 ילדים, בכדי לאתר את תופעות הלוואי הנדירות, בראשן דלקת שריר הלב, תופעה שנמצאה דווקא אצל מחוסנים צעירים. על פי בכיר באחת מהחברות, בניסוי הקודם השתתפו כ-1,500 ילדים.

יחד עם הניסויים, טרם ידוע מתי ה-FDA יחליט לאשר חיסונים ילדים בקבוצת הגיל הזו, ומה יהיו התנאים, אך כאמור בישראל משרד הבריאות אישר את מתן החיסון לילדים הנמצאים בקבוצות סיכון מרבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר