אחרי פינוי אדוריים

המדינה לבג"ץ: נפנה יהודים מבתיהם ב'עלי'

אחרי פינוי היהודים מבתיהם אתמול במתחם אדוריים בדרום הר חברון, מודיעה המדינה לבג"ץ כי יפנו 4 משפחות יהודיות המתגוררות ביישוב עלי • "שבירת שיאים של עוולה" (אקטואלי)

פינוי בתי היהודים אתמול (צילום: Wisam Hashlamoun/FLASH90)

המדינה הודיעה לבג"ץ כי בכוונתה לפנות שני בתים ביישוב עלי שבמועצה אזורית מטה בנימין, בהם מתגוררים ארבעה משפחות, זאת למרות שלא הוכח כי מדובר בקרקע השייכת לפלסטיני ספציפי, אלא נטען כללית כי מדובר בשטח פרטי.

בתשובת המדינה לעתירה שדרשה את הפינוי נכתב כי "מדובר במבני מגורים בהם מתגוררות מספר משפחות, ובשים לב להעדרו של נפגע קונקרטי הטוען לזכויות במגרשים בהם מצויים המבנים, המשיבים יבקשו כי יינתן פרק זמן של כשלוש שנים להשלמת הפינוי, על מנת להעמיד במהלך תקופה זו חלופת מגורים ראויה למשפחות המתגוררות במבנים אלו".

במועצת בנימין הגיבו כי "אין אף ערבי שהוכיח את בעלותו על הקרקע, אך לטענת המדינה אין אופק להסדרת המקום משום שהליך בדיקת הקרקע העלה שהוא לכאורה מחוץ לקו הכחול של היישוב עלי ולכן דין הבתים להיהרס".

ראש המועצה ישראל גנץ הוסיף, "אנחנו מופתעים שהמדינה מיישרת קו עם העותרים הערבים ומודיעה כי תהרוס חלילה שני בתי קבע שבהם כבר שנים מתגוררות משפחות והם חלק משכונה חיה ותוססת. להרוס בית שמעמדו היה תקין ובדיקה מחודשת של המנהל החריגה אותו מקווי היישוב זו שבירת שיאים של עוולה נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון".

הוא מזהיר: "שני הבתים האלה הם רק קדימון. יש לנו מאות בתים במעמד דומה ביישובי בנימין ואלפים כאלו בכל ההתיישבות שמצאו את עצמם מחוץ לקווים הכחולים החדשים במסגרת עבודת צוות קו כחול של המנהל האזרחי. אף מדינה נורמלית לא הורסת בתים במצב כזה. זו פשוט מדיניות סדום".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת אורית סטרוק ויואב קיש, הגיבו: "ממשלת 10 מעלות ימינה הודיעה השבוע לבג"ץ על הסכמתה להרס בתיהן של ארבע משפחות בעלי. זוהי הודעה מזעזעת ומטלטלת. במקום למנוע הריסת בתי יהודים ביהודה ושומרון הממשלה עסוקה בהסדרת עבירות הבנייה הבלתי חוקיות במגזר הבדואי. זוהי תעודת עניות לממשלה, שגם מקפיאה בנייה, גם מפרה את כל הבטחותיה להסדרה, וגם הורסת בתי יהודים".

יצוין כי תשובת המדינה כי תהרוס את הבתים, מגיעה אחרי פינוי יהודים מבתיהם אתמול במתחם אדוריים שבדרום הר חברון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר