"נלחמנו על חייה"

טרגדיה: הפעוטה החרדית שטבעה בצימר - נפטרה

שנייה בתוך שבוע: הפעוטה החרדית בת ה-4, שבתחילת השבוע טבעה בבריכה פרטית בצימר בצפון, נפטרה הערב, אחרי שהרופאים נלחמו על חייה במשך ארבעה ימים (חדשות)

שלמה מן | כיכר השבת |
הצימר שבו טבעה הפעוטה (צילום: דוברות מד"א)

אסונות בין הזמנים: הפעוטה החרדית בת ה-4, שבתחילת השבוע טבעה בבריכה פרטית, נפטרה הלילה (חמישי), לאחר ארבעה ימים שבהם נלחמו הרופאים, במרכז הרפואי בנהריה, על חייה, אולם ללא הצלחה.

הפעוטה טבעה בבריכה פרטית בצימר ביישוב מנות שבגליל המערבי. כוחות ההצלה והחירום, יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א, העניקו במקום סיוע ראשוני, שכלל טיפול רפואי וביצוע החייאה על הילדה. כאשר חזר הדופק, פינו את הילדה לבית החולים, כשהיא במצב קריטי.

ד"ר יואב הופמן, שטיפל בפעוטה, העביר מסר חשוב לימי בין הזמנים ובכלל: "אני פונה לכל ההורים באשר הם: בזמן האחרון אנו רואים יותר ויותר מקרים של ילדים עם תאונות בית, מקרי טביעה ותאונות דרכים, כמו גם תאונות כתוצאה ממשחקים בחפצים מסוכנים. אנא הקפידו לשמור על ילדיכם במהלך חופשת הקיץ".

נאור כהן חובש איחוד הצלה סיפר כי "הילדה נמשתה מהמים ללא הכרה. ביצענו בה פעולות החייאה בסמוך לשפת הבריכה. כשחזר דופק היא פונתה במצב קשה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. עקב אופי האירוע פעלו במקום גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

פראמדיק מד"א הדי אלט וחובש רפואת חירום במד"א דור וקנין סיפרו: "הפעוטה שכבה בסמוך לשפת הבריכה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ולאחר דקות מאומצות של פעולות החייאה מתקדמות ליבה שב לפעום ומצבה התייצב מעט. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה להמשך טיפול בבית החולים כשמצבה קריטי והיא מונשמת".

מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים, ד"ר יואב הופמן (המרכז הרפואי לגליל)

זהו אסון הטביעה השני במגזר החרדי השבוע. ביום ראשון נפטר משה ג'אן, פעוט חרדי, בן שנתיים מהעיר חדרה, לאחר שהיה יחד עם משפחתו בחוף הים בעיר, שם הוא טבע למוות. חובשים ופרמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה שחשו לזירה ביצעו בו פעולות החייאה. הפעוט הובהל לבית הרפואה הלל יפה במצב קריטי, אולם למגינת לב בני משפחתו הוא נפטר. הפעוט נקרא על שם סביו משה ג'אן. אביו, הרב יוסף חיים, הוא אברך תושב חדרה.

שלמה סקיטל חובש איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום הבחנתי במציל ושוטר שהם מבצעים פעולות החייאה בפעוט שנמשה על ידי המציל מהים. יחד עם חובשים נוספים מאיחוד הצלה המשכנו בפעולות החייאה וכאשר הגיעה ניידת טיפול נמרץ למקום היא פינתה את הפעוט תוך כדי החייאה לבית החולים כאשר מצבן מוגדר אנוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר