הטרגדיה המשולשת

הרשי וייס שנהרג במטוס - "איש מאד מיוחד"

משפחתו של צעיר בעל צרכים מיוחדים, שנפטר מקורונה, סופדת לבחור הישיבה מלונדון שטיפל במסירות בבנם, ונספה בדמי ימיו - בהתרסקות המטוס הקטלנית באוקראינה (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מימין: הרשי יחד עם הצעיר שבו טיפל; משמאל: התרסקות מטוס, ארכיון (צילום: באדיבות המצלם; Shutterstock)

הטרגדיה המשולשת: משפחתו של צעיר חרדי בעל צרכים מיוחדים, שנפטר מקורונה, סופדת להערשי וייס ז"ל - בחור הישיבה מלונדון שטיפל במסירות בבנם, ונספה בדמי ימיו - בהתרסקות המטוס הקטלנית באוקראינה.

לפני שנתיים, בגיל 18, שימש הערשי וייס - בחור ישיבה תושב השכונה החרדית גולדרס גרין שבלונדון - מדריך במחנה קיץ לנערים וצעירים בעלי צרכים מיוחדים.

במחנה, שהוקם על ידי 'כישרון' - ארגון חרדי המספק מענה לאותם צעירים, הכיר הערשי את יחיאל יוסף רוטשילד - צעיר חרדי כבן 20 שאובחן עם תסמונת דאון, שמוכר יותר בראשי התיבות YY (יחיאל יוסף, י"נ).

בשנה האחרונה נפטר יחיאל יוסף, לאחר שנדבק וחלה בנגיף הקורונה. גופו לא הצליח לשרוד את השילוב בין הנגיף לבין התסמונת שלו, שמהווה קבוצת סיכון חמורה.

הערשי היה זה שטיפל ביחיאל יוסף ודאג במסירות לכל מחסורו, נזכרת היום משפחת רוטשילד. "הוא היה איש מאד מיוחד, שתמיד חיפש לסייע לאחרים", סיפר יענקי - אחיו של YY בשיחה עם אתר החדשות היהודי-בריטי 'ג'ואיש ניוז'.

אביו של הערשי הוא יבל"ח ר' משה וייס, המשתייך לחסידות סאטמר בלונדון. סבו הוא ר' נחמן רייך, בעל קייטרינג מקומי המוכר כבעל חסד. העשי התחנך במוסדות של סאטמר בגולדרס גרין ולאחר מכן הצטרף לישיבת מיר בירושלים כתלמיד מן המניין.

כזכור, ביום רביעי האחרון אירעה תאונה קשה באוקראינה, כאשר שלושה תלמידי ישיבה נהרגו בהתרסקות מטוס קל. אחד מהם, הבחור עמרם פרומוביץ ז"ל, היה מאורס ועמד זמן קצר לפני נישואיו, וטס להתפלל בקברי צדיקים יחד עם שני חבריו לספסל הלימודים - הערשי וייס ואליעזר בריל ז"ל.

מתיעודים שנצפים ברשתות החברתיות נראה כי הטייס של המטוס הקל, אזרח אוקראינה שנהרג אף הוא בתאונה, לקח את השלושה לטיסת הרפתקאות בשעות שלפני ההתרסקות. במשטרת אוקראינה כבר חוקרים את נסיבות התאונה.

דובר של משרד הרווחה הבריטי מסר כי צוותי המשרד מצויים בקשר עם המשפחה השכולה מלונדון.

"אנו תומכים במשפחתו של גבר בריטי שמת באוקראינה, וגם נמצאים בקשר עם הרשויות המקומיות", נמסר. "ליבנו עם המשפחה בתקופה קשה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר