התקוטטות בטוויטר

הישג ישראלי מחילול שבת: סמוטריץ התבאס; אורבך פחות

ח"כ אורבך ממפלגת ימינה תקף את ח"כ סמוטריץ' שכתב על זכייה ישראלית במדליה: "למרות ההתרגשות הגדולה, אמשיך להיות מודר מהחגיגות" עקב השגתה תוך חילול שבת (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אורבך וסמוטריץ (Olivier Fitoussi/Flash90)

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', ממפלגת 'הציונות הדתית', וחבר הכנסת ניר אורבך ממפלגת 'ימינה', התקוטטו היום (ראשון) ברשת החברתית 'טוויטר', על רקע זכייתה של ישראל במדליה באירוע ספורט חשוב - אירוע שצוין בידי רבים במדינה.

סמוטריץ' התייחס בציוץ לכך שבשונה ממדליות אחרות בהן ישראל זכתה בטורניר עד כה, הפעם הזכייה לא אירעה בשבת. "סוף סוף גם אני יכול להצטרף לחגיגה ולברכות", כתב סמוטריץ. הגולשים מיהרו להזכיר לו כי הדרך אל הגמר ואל המדליה לוותה בחצי גמר שנערך בשבת שעברה, תוך, כמובן, חילול שבת.

סמוטריץ' הגיב וכתב: "באסה. גם עכשיו, למרות ההתרגשות הגדולה... אמשיך להיות מודר מהחגיגות. השבת חשובה יותר לעם ישראל. מחכה ליום שבו הגאווה הלאומית שלנו תכלול את הערכים שהנחלנו לעולם כולו עוד הרבה לפני הספורט".

ח"כ ניר אורבך, הגיב לסמוטריץ וביקר את דבריו. "הציונות הדתית מכילה את השונה", צייץ. "היא תאבק לטובת ספורטאים שומרי מצוות ועל שמירת השבת כערך יסוד של העם, ומאידך תתפוצץ מגאווה בהישג ענק של הספורט הישראלי. מי שמתבאס ברגעים מרגשים כאלו והופך הישג היסטורי לעוד מאבק אידיאולוגי לא מייצג את הציונות הדתית ולא מבין מהו יחד שבטי ישראל".

כזכור, אורבך וסמוטריץ' מגיעים שניהם מהמגזר הדתי לאומי, אך חלוקים עמוקות בדעותיהם. בעוד סמוטריץ' מסתמן כקיצוני יותר מבין השניים ומי שסירב לשבת בקואליציה יחד עם מפלגת רע"מ, ניר אורבך לעומת זאת אמנם התלבט בכך עד לרגע האחרון אך לבסוף בחר להתפשר ולהיכנס לקואליציה. כעת מסתבר נחשף עוד קו בו דעותיהם האידיאולוגיות חלוקות או שמא זהו רק עוד כלי התנגחות בין השניים שכידוע, אינם חברים קרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר