בחגי תשרי

בכיר במשרד הבריאות: 'אם לא נצליח להשתלט, נלך לסגר'

על רקע המשך העלייה בתחלואת הקורונה, בכיר במשרד הבריאות התבטא כי "לכולם זה ברור שאם לא נצליח להשתלט על הסיפור, נלך לסגר", כוונתו על סגר במהלך חגי תשרי בעוד כחודש (חדשות)

קובי רוז | כיכר השבת |
סגר. אילוסטרציה (צילום ארכיון: פלאש 90)

"לכולם זה ברור שאם לא נצליח להשתלט על הסיפור הזה, נלך לסגר", כך צוטט הבוקר (שני) בכיר במשרד הבריאות בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

על פי גורמים במשרד, ההערכה היא כי הסגר - אם יוטל - יוטל במהלך תקופת חגי תשרי, מה שכבר עורר זעם רב בקרב הנציגים החרדים.

מדו"ח של אגף המודיעים בצה"ל עולה כי: "בפתח השבוע מדדי התחלואה עודם גבוהים - מספר המאומתים היומי הנו מעל 1,600בממוצע שבועי ומספר החולים במצב קשה עומד על כ-160. מספר החולים במצב קשה מתאר באופן ברור ואובייקטיבי את התפשטות המגפה בארץ, ללא תלות בהיקף הבדיקות.

"מקדם ההדבקה עודנו גבוה ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל 10-7 ימים בקירוב. ללא פעולות נוספות (עטיית מסיכות בחללים סגורים - גם מחוסנים ומחלימים, שיתוף פעולה בבדיקות ובחקירות אפידמיולוגיות) והתחסנות נרחבת של הציבור, צפוי מספר המאומתים ומספר החולים במצב קשה להאמיר, באופן שעלול להוביל בתוך שבועות לעומסים - הן במרפאות הקהילה והן בבתי החולים".

כזכור, במסיבת עיתונאים, בסוף השבוע, תקף ראש הממשלה, נפתלי בנט, את מדיניות הסגרים של הממשלה הקודמת. "לו אחזנו במדיניות הקודמת", אמר בנט, "כבר בשלב המוקדם הזה, היו מוטלים כאן סגרים ומגבלות המשתקות את כל פעילויות החיים. אבל המדיניות שלנו שונה וברורה - שמירה על החיים לצד שגרת החיים".

בנט הוסיף: "המטרה שלי היא לקיים כאן את העסקים, החינוך והתרבות, לצד הקורונה, ולהימנע מסגרים ככל האפשר. הסגרים הביאו עד היום לאובדן של 200 מיליארד שקלים. תבינו, בסכום הזה אפשר היה לבנות למשל 100 בתי חולים, או להעניק חינוך חינם מגיל לידה ועד תואר ראשון לכלל ילדי ישראל לצמיתות. הממשלה בראשותי עושה הכל כדי שמצב זה לא יחזור". דברי בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר