קבינט הקורונה התכנס

החגים על הכוונת; גנץ: "להכין את הציבור לאפשרות של סגר"

ממשלת בנט מצאה את העיתוי המתאים בעבורה, להטיל סגר כבד על אזרחי ישראל. לא ביולי אוגוסט כשהפארקים והטיסות עמוסים, כן בחגי ישראל. גנץ: "להתחיל להכין הציבור" (בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

קבינט הקורונה מתכנס הערב (שלישי) לדיון באפשרות החמרת ההגבלות. לדברי ראש הממשלה בנט, הקו שמוביל הוא הפעלת כל סוגי הפעולות לבלימת המגפה, שאינן הרסניות לכלכלה, ובמקביל חיסן במהירות האפשרית של הפגיעים (בני 60 ומעלה) ושל הצעירים שלא התחסנו.

בממשלה טוענים כי אם קצב ההתחסנות יהיה מהיר מספיק, ולא יגיעו לסף אי הספיקה, לא יאלצו להחמיר בהנחיות, אולם במידה ולא - ייאלצו ללכת לצעדים רחבים יותר ולהגבלות חמורות יותר.

בדיון הערב הדגיש שר הביטחון גנץ כי צריך לתגבר את מחלקות הקורונה בבתי החולים לאור התפוסה הצפויה". גנץ אף קרא להכין את הציבור לסגר אפשרי בחגי תשרי. "צריך להכין את הציבור לאופציה של סגר בספטמבר, שהוא חודש שהפגיעה הכלכלית בו תהיה מינימלית", אמר גנץ. "במקביל יש להאיץ את מאמץ החיסונים כדי לנסות למנוע את הסגר".

התחלואה בישראל מוסיפה לזנק. אתמול אותרו בישראל 3818 חולי קורונה חדשים. 13 יישובים בישראל כבר מוגדרים אדומים, ועשרות נוספים כתומים.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שהגישה בה הוא נקט יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ נכשלה, אמר אמש לשרים כי יש הכפלה מדאיגה בתחלואה. "היינו ב-50, עברנו ל-100, כעבור 10 ימים ל-200 והצפי הוא שעוד 10 ימים יהיו 400 חולים".

בנט הוסיף, "צריך לומר ביושר. תקווה זו לא תוכנית עבודה. אנחנו כרגע מתמידים בקו שנקטנו, בהתאם למדד של סך החולים קשה - מאושפזים, מונשמים, אקמו ועוד - ורוצים לראות את האפקט. אנחנו עם האצבע על הדופק כל הזמן. ייתכן ונידרש לצעדים כואבים".

בין האופציות אותם בוחנים כחלק מהצעדים הכואבים עליהם דיבר בנט: הטלת סגר נוסף. אם אכן יטילו סגר, ככל הנראה הוא יהיה בחודש תשרי, כך שגם השנה יהיה סגר בתקופת החגים. הערב, כאמור, גנץ מאשש את אפשרות הטלת הצעד הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר