הושגה שליטה

גל השריפות בי-ם: "יכול היה להיגמר טראגי"

בצל גל החום הכבד, שורת שריפות פרצו בהרי ירושלים ובסמוך לשכונת גבעת שאול והר נוף • אחרי מאבק בלהבות, שליטה הושגה בכל הזירות • המפקד: "יכול היה להיגמר טרגי" (ארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הלהבות היום סמוך לגבעת שאול

הערכת מצב בראשות מפקד מחוז ירושלים, התקיימה הערב (שלישי) בבירה, בעקבות כל השריפות בעיר לאורך היום. במהלך הישיבה דיווחו מפקדי הכוחות על השגת שליטה בכל גזרות השריפות.

מפקד המחוז הורה על המשך הפעילות הלילית על מנת לוודא כיבוי סופי של כל מוקדי האש בכל הגזרות. צוותי הכיבוי יעשו שימוש ברחפן בעל יכולות חוזי טרמי על מנת לאתר מוקדי בעירה חדשים.

"למעלה משלוש מאות דונמים של חורש טבעי עלו באש", אומר טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים. "אירועי היום יכולים היו להסתיים באופן טראגי הרבה יותר. אילולא נחישותם של הלוחמים והמפקדים היינו עדים חלילה לתוצאות טרגיות בהרבה.

"אני שב ומזכיר שחל איסור להדליק אש גלויה בשום מקום במרחב הציבורי. רק התנהגות ציבורית אחראית ומשנה זהירות ימנעו הישנות שריפות כאלה בעתיד".

כזכור, היום פרצו באזור ירושלים לפחות שישה שריפות. ארבע בחורש, אחת בכניסה לעיר, ואחת ליד שכונות הר נוף וגבעת שאול, שאף הובילה לפינוי תושבים מבתים. צוותי כיבוי פעלו כדי לכבות את השריפות, ואליהם הצטרפו מטוסי כיבוי.

הלהבות היום סמוך לגבעת שאול

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים: "מאז שעות הבוקר נלחמו לוחמי האש בעוז באש שהשתוללה בגזרה רחבת היקף ובעוצמה רבה באיזור שורש-שואבה. בחסות מזג האוויר הקיצון שהתאפיין בנתונים מטאורולוגיים חסרי תקדים בעוצמתם.

"טרם ברורה סיבת הדליקה אבל דבר אחד ברור, האש ניצתה במעשה ידי אדם, אם במזיד או ברשלנות. למי שטרם הפנים זאת אנו ניצבים בפתחו של עידן אקלימי חדש ומסוכן, זהו לא עוד איום הנראה הרחק באופק, לשונות האש כבר מלחחות את שערינו.

"בעונה הזו של השנה בה המוני בית ישראל ממלאים את אתרי הטבע, הפארקים והגנים הלאומיים אני קורא לכולם להקפיד במשנה זהירות שלא להדליק אש גלויה בשום מקום ולנהוג באחריות. רק בעזרת הציבור נזכה לקיץ נקי משריפות ואסונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר