בדרך לסגר?

משה בר סימן טוב: 'טעינו, החיסון לא מספיק'

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר מודה כי ההתבססות רק על החיסון כמונע תחלואה - טעות. לדבריו, אי אפשר לנצח את הקורונה עם אמצעי אחד: 'הנגיף מצליח להפתיע אותנו' (ארץ)

(צילום: פלאש 90)

קבינט הקורונה החליט אמש על שורת הגבלות חדשות על הציבור כדי לנסות לעצור את המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל, לצד דיון על האפשרות להטיל סגר מחודש בתקופת החגים.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב היום (רביעי) בראיון ל103 כי "בתחושת הבטן שלי הסגר עדיין בר מניעה, אבל אני לא יודע. הבסיס לכל העניין הוא להבין שיש פה משהו שלא 'זבנג וגמרנו', אלא משהו שדורש מאיתנו לשנות באופן עמוק".

בר סימן טוב הודה: "אנחנו לא יודעים מה יהיה ולא מבינים עד הסוף מה קורה, ואנו לא בטוחים אם הדבר הזה יתהפך לטובה או ימשיך ויחמיר. אנו צריכים לנהל את אורח החיים שלנו כאילו הנגיף הוא לתמיד, ולראות איך אנו פותחים במדיניות שמאפשרת לנו לחיות עם הקורונה".

כמו כן, הוסיף ואמר: "גם אני טעיתי לחשוב שהחיסון מאפשר לנו לחזור לשגרה, והוא לא מאפשר באופן מלא. הנגיף מצליח להפתיע אותנו כל פעם מחדש בדרך אחרת".

"החיסון לא נותן לנו את ההגנה שציפינו לה, והוא הולך ונשחק על ציר הזמן. החיסון ככלי אחד לא מספיק, וזה הדבר המרכזי - אין לנו אפשרות לנצח את המגפה עם אמצעי אחד. טעינו, הייתי בטוח שהחיסונים יתנו לנו הגנה טובה לאורך זמן. חשבנו שהגענו לחיסוניות עדר באוכלוסייה", אך ביקש לחדד כי "תרומת החיסון אדירה, נתן הרבה זמן של שקט. אם היינו היום בלי חיסון, היינו במצב קטסטרופלי".

באשר למדיניות הממשלה בטיפול במגפה, אמר: "לגיטימי לטעות מול הקורונה, וצריך לתקן. צריך לתת ביקורת בונה ולהסתכל קדימה. אנחנו נמצאים בנקודת מצב שבה התחלואה עולה בקצב מאוד מהיר. בעוד 3 שבועות אחרי זה תפתח שנת הלימודים, יגיעו החגים והסתיו, ולדבר הזה אנחנו צריכים להיערך. צריך לראות איך מחזירים את הלימודים בצורה הכי בטוחה, ואיך מוותרים על פעילויות פחות הכרחיות בשילוב הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר