צפו בוידאו

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: "עזריה לא היה גיבור בעיניי"

חברת הכנסת מהליכוד גלית דיסטל אטבריאן התייחסה היום בנאומה אל פרשת אלאור עזריה שטלטלה את המדינה. "אין שום גבורה בירייה של כדור באדם ששוכב על הרצפה" (כנסת)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד התייחסה היום (רביעי), בנאומה במליאה, אל פרשת אלאור עזריה, ואמרה כי בעיניה הוא לא היה גיבור. את הדברים במהלך הדיונים על הצעת חוק השיפוט הצבאי שעלה בקריאה ראשונה.

"אלאור עזריה לא היה גיבור בעיניי, אין שום גבורה בירייה של כדור באדם ששוכב על הרצפה, אפס גבורה". אמרה דיסטל אטבריאן. היא הוסיפה, תוך שהיא תוקפת, כי "אלאור עזריה הפך לגיבור, בעל כורחו ובעל כורחי כנגד כל התפיסה המוסרית והאתית שלי, מסיבה אחת; אני ראיתי איך צה"ל שוכר כנגדו את כל הפרקליטים היקרים בארץ.

"עמד כאן, ממש כאן, שר ביטחון שאמר "חייל שסרח" על בחור שהגיע ממקום סוציו-אקונומי קשה והפך בכל זאת לחייל מצטיין. איך כל המורכבות של הסכסוך הישראלי-פלסטיני נחתה על הכתפיים הצרות של הבחור הזה? כדי שמפקדים עם פנסיות צבאיות ענקיות יוכלו לצחצח את מצפונם להביט במראה ולהגיד אני מוסרי על חשבון הבחור הזה? אני ראיתי אותם קוברים אותו בעודו חי!".

כזכור, לפני כשנתיים וחצי ירה אזריה למוות במחבל מנוטרל בחברון, ותועד על ידי פלסטיני תושב העיר. בגין כך הוא הורשע בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת, במשפט שטלטל את המדינה על כל שלביו.

בהכרעת הדין ציינו השופטים כי "לא הייתה הצדקה לירי. העובדה שהיה מחבל על הקרקע שביקש לקטול חיי חיילים אין בה להצדיק פעולה לא מידתית. הירי של אזריה לא עולה בקנה אחד עם הוראות הפתיחה באש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר