אין צפי למשלוח חדש

חיסון שלישי? בכירי קופות החולים: יש תחושה של מחסור

בזמן שרה"מ בנט קורא לאזרחים מעל גיל 60 לצאת להתחסן במנת חיסון שלישית, בכירים בקופות חולים שונות אומרים כי קיימת תחושת מחסור בחיסונים ומשרד הבריאות "סופר כל מנת חיסון" (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

אחרי שהיום (חמישי) הפיץ ראש הממשלה נפתלי בנט הקלטה בה קרא לאזרחים בני 60 ומעלה לצאת להתחסן, בכירים בקופות החולים השונות מספרים על תחושה של מחסור במנות חיסון. כך פורסם ב'וואלה!'.

לדברי הבכירים, משרד הבריאות שולח משלוחי חיסון מצומצמים ומדודים מאוד. עוד טועני הבכירים כי המשרד גם מווסת את מספר התורים - מה שמביא לעיכובים בתורים של כמעט חודש.

הבכירים אמרו כי "משרד הבריאות סופר לנו כל מנה" והשוו לגלים קודמים: "בגלים הקודמים היה שפע של חיסונים ויכולנו לדחוף תורים כמה שנרצה. כיום המשרד מבקש לדעת מראש כמה בדיוק אנחנו רוצים". עוד אומרים הבכירים כי כללית וקופות חולים נוספות נמנעות להקים מתחמי חיסון, מכיוון שעדיין לא ידוע מתי יגיעו מנות נוספות לארץ.

כך למשל זוג מבוגרים מספרים ל'כיכר' כי ניסו לקבוע תור לחיסון שלישי - והתאריך שניתן להם הוא יותר מחודש קדימה. "התלבטנו הרבה לפני שקבענו תור" אמר. "אבל אחרי הרבה מחשבה החלטנו בכל זאת ללכת להתחסן, אחרי שהבנו את החשיבות הגדולה". עוד אמרו: "אנחנו לא מבינים למה קוראים לכולם לקבוע תורים לחיסון כשבכלל אין תורים חדשים".

כזכור, מוקדם יותר היום פנה ראש הממשלה נפתלי בנט לאזרחים המבוגרים ואמר כי "זו הודעה מיוחדת לגבי שמירה על המבוגרים שמעל גיל 60. בשבועיים-שלושה הקרובים, מי שמעל גיל 60 ועוד לא התחסן נמצא בסכנה מיוחדת, של פי 6 מאשר מי שמתחסן בפעם שלישית ועברו 5 ימים מאז החיסון השלישי שלו".

עוד אמר בנט כי "אני מבקש שבתקופה הזו, של השבוע-שבועיים הקרובים, עד שאתם מגיעים להתחסן ועוברים 5 ימים עד שהחיסון השלישי פועל, תשמרו על עצמכם בצורה הדוקה מאוד. לא לצאת למקומות הומי אדם, לא להיות עם אנשים שעלולים להיות מאומתים, אם רואים את הנכדים אז בחוץ, באוויר הפתוח, עם מסכות. אנחנו צריכים לצלוח את השבועיים האלה עד שאתם מחוסנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר