ישראל בדרך לסגר?

פרופ' סגל: או שנכנס לסגר, או למודל של הדבקה המונית

פרופ' סגל טוען שהאפשרויות שעומדות בפני המדינה הן או סגר, או מודל של הדבקה המונית שתגבה מחיר יקר. הבעיה העיקרית של המדינה היא מיליון איש שלא התחסנו (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק, Ahmad Fozi)

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן אומר שישראל ניצבת בפני שתי אפשרויות. סגר, או כניסה למודל של הדבקה המונית. בראיון לynet אומר פרופ' סגל שהאתגר המשמעותי ביותר במלחמה בקורונה הוא חיסונם של מיליון איש שלא התחסנו. 600 אלף מתוכם אנשים בגילאי 12-30, שאינם מתנגדי חיסונים אך הם "דחייני חיסון שלא בוער להם להתחסן".

עוד אמר פרופ' סגל, כי החיסונים היו יעילים מאד עד להופעתו של זן הדלתא, וגם ביחס לדלתא החיסונים יעילים במניעת מחלה קשה. בנוסף אמר סגל שישראל לא מצהירה על כך בצורה רשמית, אך המדיניות של ישראל כרגע מבוססת על מודל של תחלואה המונית.

"אנחנו בעצם עומדים בפני שני אפשרויות עכשיו, או שאנחנו בולמים את התחלואה, ובלימה של התחלואה, זה גם נאמר אתמול וזה נכון, היא אך ורק במדינת ישראל על ידי סגר. רק על ידי סגר. עכשיו, מרגע שלא רוצים כרגע לעשות סגר בגלל המשמעויות והפגיעה בכלכלה אז איך תיבלם התחלואה? בעצם על ידי הדבקה, זה המודל שבפועל, למרות שלא מצהירים על זה, זה המודל שברגע שלא הולכים לסגר, זה המודל שישראל הולכת אליו" אמר סגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר