בכירי עולם הכלכלה התכנסו

המיזם התזונתי שאלפי חרדים נהנים ממנו: הוכרז על תוספת של מליונים

לראשונה ייכנס לבסיס התקציב הביטחון התזונתי של אלפי משפחות, בהן משפחות חרדיות רבות • באירוע יוקרתי בתל אביב, בהשתתפות בכירי עולם הכלכלה בישראל ונשיא המדינה, הצהיר איש העסקים על מתן 30 מיליון שקלים מידי שנה למיזם

מענדי קורטס | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן)

צמרת עולם הכלכלה הישראלי התכנסה השבוע באולם הכינוסים של בית המלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב לערב הצדעה ייחודי במינו למיזם הלאומי לביטחון תזונתי. היה זה ערב שנועד להעצים את המיזם ולהרחיבו לממדים חסרי תקדים, בשל חיוניותו למחייתם של רבבות משפחות.

המיזם לביטחון תזונתי הוא פיילוט שביצעו 'כולל חב"ד' ומשרד העבודה והרווחה בחמש השנים האחרונות בקרב 11,000 משפחות, שזכו לכרטיס קרדיט שבו מאות שקלים לרכישת מזון ברשתות השיווק ועוד חבילת מזון יבש ו-23 ק"ג של פירות וירקות. המיזם פועל ב-46 רשויות מקומיות ומשרת 11,000 משפחות שנמצאות במצב של אי-ביטחון תזונתי חמור - משפחות שהיו מדלגות על ארוחות עקב עוני או משפחות שבהן תזונה לקויה כתוצאה ממצב כלכלי.

במסגרת התכנית זוכות המשפחות המשתתפות גם לסדנאות בנושא כלכלה נבונה ותזונה בריאה. הייחודיות של המיזם הזה היא שמלבד זה שהוא מאכיל את הרעבים, הוא גם דואג להוציא אותם ממעגל העוני על ידי סדנאות העשרה ולמידה שמקנים להם מקצועות חיוניים.

אל מול שולחנות עמוסים בכל טוב התיישבו המשתתפים ובהם כאמור בכירי המשק הישראלי, ומובילי דעת קהל בציבוריות הישראלית, ונשאו את עיניהם לבמה, שם עמד איש העסקים הנודע מוטי בן משה, שהוא אחד מהנחשונים של המיזם החשוב הזה, והסביר למשתתפים את מהותו של הערב. "זהו לא ערב התרמה. זהו ערב הצדעה למיזם וחיבור שלכם - השותפים - לתכניות העתיד".

"אם עד היום תמכנו ב-11,000 משפחות מדי חודש", אמר בן משה, "החל מעכשיו אנחנו רוצים לשלש את הכמות ולתמוך בלמעלה מ-30 אלף משפחות מדי חודש בחודשו", וחשף כי ההרחבה המשמעותית תתבצע בעקבות כך ששר הרווחה יעניק למיזם 100 מיליון שקלים.

הנשיא הרצוג באירוע

הוא הסביר כי "אנחנו מעניקים למשפחות גם את הדגים וגם את החכה. מצד אחד המשפחות מקבלות את תלושי המזון שזהו ממש הלחם והחלב שלהם, ומצד שני אנחנו מעניקים להם גם את החכה - את תכניות הלימודים והסדנאות שיעמידו אותם על הרגליים". הגב' יעל אקשטיין מקרן הידידות התחייבה במהלך הערב לתרום למיזם חמישה מיליון שקלים נוספים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שהשתתף גם הוא באירוע, סיפר למשתתפים כיצד לפני כשני עשורים, בשבתו על כס שר הרווחה, ראה את הצורך הדחוף בהקמת מיזם שכזה. הרצוג תיאר כיצד ארגון החסד 'כולל חב"ד' נרתם למשימה "ועשה זאת בצורה מעוררת השתאות", כדבריו.

"אפילו אני לא האמנתי כמה רחוק הם ילכו עם זה", אמר הרצוג. שר הרווחה מאיר כהן, שמשרדו מוביל את המיזם, אמר באירוע כי "בעבר המדינה לא עשתה וציפתה שהעמותות יעשו עבורה, לא עוד. יש 30 אלף משפחות שיקבלו את הסע הכול-כך חשוב הזה, אנחנו שותפים ומשרד הרווחה והממשלה ייקחו אחריות, אנחנו אתכם כתף אל כתף", אמר השר לקול תשואות הקהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר