המשטרה חוקרת

פרוטקשן בשידור חי: "לא תפקיד צ'ק, יפגינו מול החנות שלך"

הניסיונות לסחוט בעלי חנויות חרדים נמשך • תיעוד שנחשף בכיכר השבת שופך אור על התופעה: בעלי חזות חרדית מרמזים, ומאיימים • אתמול האיום מומש בקריית ספר, חקירה נפתחה (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: גרשון גוטל)

קבוצת מפגינים בעלי חזות חרדית קיימו אתמול (חמישי) הפגנה קולנית בקריית ספר, מול חנות שמוכרת מכשירי טלפון ניידים כשרים, אך לא מתהדרת בתעודת כשרות מגופים ספציפיים ידועים.

להפגנה הזו, כך נודע ל'כיכר השבת' קדם ניסיון סחיטה, כאשר שניים בעלי חזות חרדית הגיעו לבעל החנות לפני כשבועיים וחצי ודרשו ממנו שיעניק להם צ'ק פיקדון על סך עשרת אלפים שקלים. לדברי המאיימים, הצ'ק נועד לוודא שמירה על הצביון הכשר של החנות, כאשר במידה ויגלו שבחנות נמכרים אף מכשירים "שאינם כשרים" - יפקידו אותו.

השניים איימו כי אם בעל החנות לא יפקיד את הצ'ק ידאגו שיפגינו מחוץ לחנותו. בעל החנות סרב, וכיום נערכה הפגנה ראשונה מחוץ לחנותו.

סחיטה בשידור חי (באדיבות המצלם)

ל'כיכר השבת' נודע כי בעל החנות הגיש תלונה במשטרה, וחקירה נפתחה בנושא.

עדויות שהגיעו לכיכר השבת מעלות כי ניסיונות סחיטה דומים נעשו גם אל מול חנויות נוספות בעיר, אולם שאר החנויות נכנעו והעבירו ככל הנראה את הצ'ק. אחד מבעלי החנויות אומר בשיחה עם 'כיכר': "הם לא מאיימים במפורש, הם יודעים שמעשיהם פלילים ולכן משתמשים במילים עוקפות וברמזים, שמתפזרים על פני שורת שיחות".

צפו בתיעוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר