אגד עוזבת את הדרום

קווים חדשים נוספו לתפרח, אופקים, קרית גת ונתיבות

לאחר שנים של תקלות, החל מהיום, החלו מספר שינויים והוספת קווים לערים ויישובים חרדים בדרום הארץ, שיקלו על נסיעת התושבים לערי המרכז וירושלים • כל השינויים (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חברת גלים החליפה הבוקר (ראשון) את שירותי התחבורה הציבורית של חברת אגד הוותיקה בקווים עירוניים ובין עירוניים, לצד הקווים הקיימים יתווספו קווים חדשים מנתיבות, אופקים ותפרח לבני ברק ולירושלים וקו חדש בין נתיבות וקריית גת, זאת לאחר פעילות של סגן שר התחבורה לשעבר אורי מקלב.

במסגרת השינויים יתווספו החל מהבוקר קווים חדשים - קו חדש 230 מנתיבות לקרית גת, וקו 592 מנתיבות לבני ברק. קו 499 יחליף את קו 491 הוותיק מאופקים לירושלים, וייסע במסלול מהיר יותר, כמו כן יוחלף קו האוטובוס מבני ברק לאופקים מ-498 ל-597 לטובת מסלול מהיר יותר אף הוא. קווי תחבורה מנתיבות לירושלים ותפרח לבני ברק יתוגברו לטובת תדירות משופרת יותר על פי הצרכים הקיימים.

יצוין, כי משרד התחבורה יצא למרכז באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית - לפני כשנה, בתקופת כהונת חבר הכנסת הרב אורי מקלב כסגן שר התחבורה לאחר פניות רבות אזרחים ותושבי הדרום לשיפור השירות שהיה קיים עד כה.

מדובר במהפכה של ממש בכל הגישה התחבורתית שתתאפשר כעת לאור המכרז החדש. הקווים יפעלו באמצעות 150 אוטובוסים חדישים, ובכללם גם לראשונה, אוטובוסים חשמליים. במסגרת המכרז, היקף השירות בתחבורה הציבורית בקווי אשכול יגדל ב-45%. בין היתר, יתוגברו קווים בעלי ביקוש רב ויתווספו קווים חדשים שישפרו את הנגישות למוקדי הפעילות המרכזיים ברחבי האשכול, בהם תחנות רכבת, אזורי תעשיה ומרכזי קניות, ויתנו שירות גם לשכונות חדשות הנמצאות בהליכי אכלוס מהיר.

התגבור בקווים הבינעירוניים מנתיבות, אופקים ותפרח לבני ברק וירושלים, מתבטא בשיפור השירות בסופי השבוע, חגים ותקופת "בין הזמנים", לצד שיפור מסלולים, צמצום חלופות, תוספת נסיעות והארכת שעות הפעילות. כל האוטובוסים שיופעלו במכרז החדש יכללו הפרדה פיזית של תא הנהג, מסכים אלקטרוניים לעדכון מידע שוטף, ושקעים חשמליים להטענה. לאורך המסלולים יוצבו שלטי מידע אלקטרוניים שיעדכנו את הציבור בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים.

סגן וממלא מקום ראש עריית אופקים מטעם דגל התורה אברהם דייטש אמר: "אין ספק כי שיתוף הפעולה בין מקלב לנציגים המקומיים בדרום היה הדבר החשוב ביותר להצלחת המהלך, בפרט כי נושא התחבורה בערי הפריפריה הוא אקוטי מאוד. החיבור התמידי בין הערים בפריפריה למרכז הארץ חשוב להתפתחות הקהילות התורניות"

"המהפכה תשרת את עולם התורה שבדרום, תפרח ישנה ישיבה עם אלפי תלמידים המגעים לשם ושיפור הנגישות יעזור רבות לפריחת עולם התורה, לכוללים ולישיבות במקום"

נפתלי קובר נציג דגל התורה ויועץ ראש עיריית נתיבות אמר: "לאחר שנים רבות של אתגרים לא פשוטים ח"כ מקלב מביא היום תוצאות לדרום. אנחנו לקראת תקופה של שינוי מהותי ובשורה טובה מאוד להתפתחות האדירה של הקהילה בנתיבות והקהילות בדרום בכלל.

כשהמנכ"ל הותקל והתחייב: 'אסע יותר בתחבורה הציבורית' (צילום: כאן חדשות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר