הגל הרביעי של הקורונה

במסמך הסודי של הקבינט: בנט הנחה להיערך לסגר בחגים

בצל התנגדות של חלק מהשרים לאפשרות של סגר רביעי, ראש הממשלה נפתלי בנט כבר מצביע על התאריך: חגי חודש תשרי, "כדי לצמצם נזקים" • פרופ' באיכילוב: "סגר הוא לא הפתרון" (קורונה, ארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בצל תחלואת הקורונה המזנקת, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה להיערך לסגר רביעי בחגי חודש תשרי. כך לפי מסמך סודי של קבינט הקורונה שנחשף הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של כאן 11, בידי הכתב הפוליטי מיכאל שמש.

"ראש הממשלה ציין את המאמצים העיקריים בהם אנו מתמקדים", נכתב במסמך שנחשף. "במידה וכל אלה לא יעזרו, נידרש להגבלות חמורות יותר, לרבות סגר, שאותו נתזמן קרוב לוודאי לתקופת החגים כדי לצמצם נזקים".

הבוקר בישיבת הממשלה רימז בנט באופן ברור לסגר אפשרי בחגי תשרי. "אם נתחסן באלול, נוכל לשמוע שופר בתשרי", אמר. במקביל בישיבת הממשלה נשמעו קולות הדורשים להימנע מלדבר על סגר רביעי בכלל כאפשרות ציבורית.

בנט בישיבת ממשלה (צילום: מיכאל שמש, כאן חדשות)

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "יש ענפים שנפגעים ביום יום כרגע וסובלים מהמצב שנוצר. זה כל ענף התיירות וענף התעופה. אנחנו מחפשים פתרון צודק". שר התיירות יואל רזבוזוב ציין: "רק כשמוציאים מהפה את המילה סגר, כבר יש המון המון ביטולים. אם תרשו לי כבר שאתחיל לעבוד על מתווה פיצוי".

השר לענייני מודיעין אלעזר שטרן התבטא בחריפות נגד סגר, שיהיה הראשון בממשלת בנט-לפיד: "אנחנו צריכים לעקור את המילה הזו 'סגר' מתוכנו. אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום".

נתניהו נגד בנט

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, המתנגדת לחיסוני בני נוער בבתי הספר, אמרה: "מעבר לעובדה שאנחנו צריכים להסיר את נושא הסגר מסדר היום, עצם זה שאנחנו מדברים על זה, אנחנו מקבעים מציאות בשטח. יש ביטולים ואנשים נמצאים בחרדה קיומית על הפרנסה שלהם. ראינו גרפים: לא משנה אם מדינות עשו סגר, לא עשו סגר, או עשו סגר חלקי – הגרף של התחלואה נראה אותו דבר".

פרופ׳ עידית מטות התראיינה הערב (ראשון) במהדורה המרכזית בחדשות /' ותקפה את הסגר המסתמן. "זה לא הפתרון", אמרה. "התפלאתי שזה עולה שוב על סדר היום. כלומר, היינו כבר במילים האלה וראינו את התועלת שזה הביא - מה שאומר - לא תועלת. סגר זה פלסטר לשים על דימום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר