באוצר נערכים

ליברמן נגד סגר: "לא ברור שמוריד תחלואה"

שר האוצר התייחס היום בתדרוך לכלי התקשורת להיערכות משרדו למגבלות הקורונה. השר הבהיר כי הוא מתנגד לסגר "ברור שיש קורלציה בין סגר לנזקים כלכליים" (חדשות בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
השר אביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר האוצר ח"כ אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בתדרוך לכלי התקשורת להיערכות משרד האוצר למגבלות הקורונה החדשות, ועל אפשרות הסגר בעקבות העלייה בתחלואה.

ליברמן השווה בין הקורונה לנגיף השפעת והבהיר כי "אנחנו חייבים להיערך לחיים לצד הקורונה. כמו שאנחנו יודעים לחיות לצד השפעת, אותו דבר קורונה".

הוא הוסיף: "אנחנו מנהלים את שגרת הקורונה. זה לא גורם חדש ולא מפתיע, צריך לעשות מאמץ ולעשות הכל בכדי למנוע את הסגר. סגר זה לא דבר נכון. לא ברור שיש קורלציה בין סגר לירידה במספר המאומתים וחולים קשים, אבל ברור שיש קורלציה בין סגר לנזקים כלכליים".

בדבריו התייחס אל הצורך הגובר בהתחסנות כלל האוכלוסייה: "אנחנו מוכנים להשקיע בכל הדברים שיכולים למנוע את העלייה בתחלואה - לחזק את המערך בתי החולים, לתמרץ כמה שיותר חיסונים - יש עדיין כמות גדולה של אנשים שלא מחוסנים".

בהמשך הוסיף על הפעולות הנצרכות על מנת למנוע את הסגר: "צריך לחזק את יכולת הספיקה של מערכת הבריאות, להיערך לפתיחת שנת הלימודים, להיערך מבחינת הבדיקות המהירות ליישום התו הירוק. הדבר הכי חשוב זה למנוע את הסגר, חייבים לתת ודאות למשק. אנו רואים שבמקומות כמו בריטניה זה עובד, ורוב המדינות באירופה עובדות, בלי תו ירוק, עם תו ירוק. האנשים הפנימו שצריך להתמודד עם הקורונה באמצעות קמפיינים, חיסונים וחיזוק המערך הרפואי בקהילה על מנת למנוע את הסגר".

שר האוצר אף התייחס להיערכות משרדו למקרה שבכל זאת יוטל סגר ואמר כי במשרד מקיימים ישיבות בהן מופקים הלקחים מהסגרים הקודמים. על מנת למנוע את הסגר באוצר החלו בתוכנית שתכלול את הגברת האכיפה על הנחיות התו הירוק והמשך נסיון "חיים לצד הקורונה", המשך פעולות ההסברה להתחסנות, מימון בדיקות מהירות לילדים מתחת לגיל 12 - שאינם יכולים להתחסן, מתווה פתיחת מערכת החינוך וחיזוק מערכת הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר