373 חולים קשה

בנט מאבד שליטה: למעלה מ-5,000 מאומתים ביממה אחת

שיא שלילי נוסף בגל הרביעי: 5,140 חולי קורונה חדשים אותרו רק אתמול בישראל ונראה כי ממשלת ישראל לא מצליחה להשתלט על התפרצות המגיפה • 373 חולים במצב קשה, 82 במצב קריטי (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בדיקת קורונה (צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)

משרד הבריאות עדכן אמש( שני) כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 5,140 חולי קורונה חדשים. כמו אחוז הבדיקות החיוביות עלה ועומד על 3.90%. במהלך היממה האחרונה בוצעו 88,159 בדיקות.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 599 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, מספר החולים המאושפזים במצב קשה עלה והוא עומד על 373, מתוכם 61 מחוברים למכונות הנשמה. 82 חולים מאושפזים במצב קריטי.

עד כה, 6,559 חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגיפה. כמו כן, עד כה נדבקו בישראל 906,405 מאומתי קורונה.

משרד הבריאות עדכן כי עד כה 5,816,155 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה לנגיף הקורונה, 5,400,123 קיבלו את מנת החיסון השני ו- 573,713 קיבלו את מנת החיסון השלישית.

באשר לערים האדומות, כפר חב"ד נמצאת במקום הראשון עם ציון 10, השלילי ביותר. אחריה כפר חב"ד עם ציון 9.8. גם העיר אלעד נמצאת ברשימת הערים האדומות עם ציון 8.2.

יצוין כי גורמים בכירים במשרד הבריאות טוענים כי ישראל תהיה חייבת להיכנס לסגר כללי למשך מספר שבועות בכדי לעצור את המשך התפשטות המגיפה. בתחילת השבוע טען שר הבריאות, ניצן הורוביץ, כי בשלב זה אינו מוכן לקבל סגר.

אתמול אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, כי: "קבינט הקורונה אישר שורה של צעדים על מנת לעצור את העלייה תחלואה. צאו להתחסן. אנחנו לא רוצים להגיע למצב של החלטה על סגר, סגר הוא צעד אחרון, החיסון הוא מה שיכול למנוע זאת".

לדבריו: "אני בהחלט חושב שיש דברים שיכולים להרחיק את הסגר, אולי אפילו לדחות את ההפעלה שלו ואפילו למנוע אותו לחלוטין, החיסון השלישי, אם יוריד את התחלואה הקשה, והתחסנות כללית באוכלוסייה יכולים לעזור בעניין, בגלל וריאנט דלתא איני יכול לציין את מספר אחוז המתחסנים באוכלוסייה שימנע התפשטות של התחלואה ובעקבותיה הסגר".

"אנחנו בוחנים האם נכון להחיל מגבלות נוספות, רוצים לראות את ההשפעה של המגבלות הקיימות ואז נחליט על הצעדים הבאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר