איירפודס וכרטיס נטען

כך מדינות העולם מתייחסות לסרבני חיסונים

איירפודס, 100 ש"ח, כרטיס נטען והגרלה על סכום של מיליון דולר, אלו חלק מהדברים שמדינות העולם נותנות לאזרחיה, במטרה לשכנע ללכת ולהתחסן נגד נגיף הקורונה (אקטואליה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק • וידיאו: חדשות הערב, כאן 11)

מכת סרבני החיסונים - קיימת ברוב מדינות העולם, אך כל מדינה בוחרת להתמודד עם "הצרה" הזו בדרך ייחודית משלה.

ב'כאן 11', עשו סיכום ממדינות העולם. במדינה בה מפותחים החיסונים של חברת פייזר ומודרנה - ארה"ב, בחרו לנקוט בצעד של חקיקה כנגד הסרבנים.

נשיא ארה"ב ביידן, הודיע לעובדים הפדרליים, כי הם יחוייבו להתחסן ומי שלא יעשה זאת בזמן הקרוב, ייאלץ להמשיך לעטות מסכה ויוטלו עליו הגבלות נוספות.

אך לא רק העובדים על הכוונת של ביידן, גם חיילי צבא ארה"ב יחוייבו להתחסן וכך גם עובדי מערכת הבריאות בארה"ב (ששליש מהם - אינם מחוסנים), יחויבו בקרוב להתחסן.

בצרפת, שם יש מתנגדי חיסון רבים וכן ביוון, מחייבים את כל עובדי מערכת הבריאות להתחסן. וכן מחייבים את המורים באמצעות מערכת החינוך. בצ'כיה הודיעו שתלמידים שיכולים להתחסן ולא יתחסנו – לא יורשו להגיע לבתי הספר.

בסין - שם התפרצה הקורונה לראשונה, נקטו בדרך אחרת ובחלק מהמחוזות במדינה הגדולה - לא רק שאסרו על תלמידים שלא התחסנו להגיע ללימודים אלא קבעו שרק מי שכל משפחתו התחסנה – יוכל להגיע לבית הספר. ולא, התלמיד יישאר בחוץ.

בבולגריה, שם רק כ-15% מהתושבים התחסנו, הציעו לתושבים לבחור איז֫ה חיסון לקורונה יקבלו מתוך רשימה של ארבע חברות שונות, בניסיון למשוך את הלא-מחוסנים.

מנגד, יש מדינות שלא בחרו בשיטת המקל אלא דווקא בשיטת הגזר, כך למשל - ביוון, תקבלו כרטיס נטען בשווי 600 שקלים ותוכלו להשתמש בו לנסיעות ולפעילות פנאי. בסרביה תקבלו תמורת ההתחסנות סכום השווה ערך למאה שקלים - כסף מזומן שאפשר לעשות בו כטוב בעיניהם. בוושינגטון, מחלקים 'איירפודס' לבני נוער כדי לעודד התחסנות - ובאוהיו, עשו הגרלה בין כל המתחסנים – הפרס: מיליון דולר. ברכות לזוכה.

מה נותנים בישראל תמורת ההתחסנות? לעת עתה כלום, אולי צלחת טשולנט מהבילה..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר