אחרי ההסתה

גנץ השר האהוד ביותר; ליברמן בתחתית

על פי מספר סקרים שנערכו בתקופה האחרונה, מעלה כי 30 אחוזים ממצביעי מפלגות האופוזיציה דירגו את גנץ כ'טוב' ומעלה. השר הכי פחות אהוד - שר האוצר ליברמן (פוליטי)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה וסקר דומה של התאגיד 'כאן' בדקו עד כמה הציבור מרוצה מתפקוד הממשלה הנוכחית ומתפקוד השרים החדשים.

על פי הסקר, שר הביטחון בני גנץ הוא האיש הפופולארי ביותר בממשלה; 64% ממצביעי הקואליציה חושבים שהוא 'טוב' או 'מצויין', לעומת 30% ממצביעי האופוזיציה שחושבים כך - ציון גבוה ביחס לשאר הציונים שקיבלו שאר השרים ממצביעי האופוזיציה.

לעומת זאת, שר האוצר אביגדור ליברמן הוא השר הכי פחות אהוד בממשלה, זאת למרות ש-53% ממצביעי הקואליציה דירגו את ליברמן כ'טוב' או 'מצויין', אך בקרב מצביעי האופוזיציה הוא שנוא במיוחד. בהתחשב בהיסטוריה של ליברמן עם הליכוד ומצביעי המפלגות החרדיות - לא מפתיע במיוחד.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון שידועה בהתנגדותה הקולנית להגבלות הקורונה עם הפער הנמוך ביותר בין מצביעי הקואליציה למצביעי האופוזיציה, קואליציה - 40 אחוז 'טוב' או 'מצויין' ואופזיציה - 20 אחוז.

אם לוקחים את נתוני הסקרים והופכים לדירוג קשיח של מיקום השרים בסולם של מ-1 עד 6 בקרב כלל המצביעים, על פי הסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה; גנץ מוביל כשלאחריו ראש הממשלה, נפתלי בנט, יאיר לפיד, יפעת שאשא-ביטון, ניצן הורביץ ואביגדור ליברמן כאמור - במקום האחרון.

על פי המדד של 'כאן' התוצאות יראו מעט שונות כשגנץ שומר על מיקומו הראשון, אך לפיד במקום השני ובנט יורד למקום השלישי, הורביץ רביעי, שאשא-ביטון יורדת אל המקום החמישי וליברמן נשאר במקום האחרון.

מניתוח הנתונים, גנץ ולפיד עם שיעורים כמעט זהים של שביעות רצון בקרב המצביעים בקאוליציה והאופוזיציה, שאשא-ביטון עם יחסית נתונים נמוכים בקרב מצביעי הקואליציה וגנץ שומר על מעמדו בקרב מצביעי הקואליציה שלא שונאים אותו במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר