התחלואה הקשה

שרים בממשלה מודים בשיחות סגורות: "נרדמנו בשמירה"

"החלטות התקבלו באיחור, את מה שעושים עכשיו אפשר היה לעשות לפני חודש", כך מאשימים שרים בממשלת בנט-לפיד; אחת השרות סיפרה כי "רוב השרים חטפו הלם מהנתונים האחרונים" (אקטואלי)

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: Emil Salman/POOL, פלאש 90)

הזינוק בהיקפי התחלואה בנגיף הקורונה גורם לכמה מחברי הממשלה להסתובב בתחושות קשות ובהרגשה צורבת של כישלון, וחלקם אף מותחים ביקורת פנימית חריפה, . כך מפרסם הפרשן הפוליטי של "ישראל היום", מתי טוכפלד.

"נרדמנו בשמירה. ההחלטות התקבלו בדיליי", הודו שרים בממשלה בשיחות סגורות. חלקם מאשימים את ראש הממשלה נפתלי בנט, אחרים את שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ויש כאלה שאת קבינט הקורונה כולו. "את מה שאנחנו עושים עכשיו אפשר היה לעשות לפני חודש ואת מה שכבר ברור שצריך לעשות עכשיו, נעשה כנראה רק בעוד חודש כשהמציאות תהיה קשה מנשוא", האשים אחד השרים.

לדבריו: "בניגוד לממשלה הקודמת, זו הנוכחית החליטה שהמדד הרלוונטי הוא לא מספר החולים אלא רק מניין החולים קשה, וזאת כדי לוודא שהמרכזים הרפואיים ברחבי הארץ לא מגיעים לקריסה בשל מספר המאושפזים. זה נכון לעשות כך, ולדעתי זו הטעות של הממשלה הקודמת שלא נהגה כך".

אותו שר מסייג: "עם זאת את הדיון כיצד ניתן להרחיב את הקיבולת במחלקות הקורונה ערכו ראש הממשלה ושר הבריאות רק השבוע, במקום לעשות את זה לפני שלושה-ארבעה שבועות. איך אתה יכול להחליט על אסטרטגיה, שיכולה להיות נכונה מאוד, אבל לא לעשות כלום במשך כל כך הרבה זמן כדי להוציא אותה לפועל? אם יהיה בסוף סגר, ודאי שאפשר היה למנוע אותו אם היו פועלים בזמן".

שרה אחרת בממשלה סבורה שמבצע החיסונים יצא לפועל באיחור של שלושה שבועות. "לא היינו מגיעים לממדי תחלואה כל כך גבוהים אם היינו מתחילים את מבצע החיסונים בזמן", האשימה. היא עטנה, כך לפי הדיווח, שהשרים מנותקים ממה שקורה שכן ההחלטות לא מובאות לממשלה. "רוב השרים בכלל לא היו מודעים למצב התחלואה ורובם קיבלו שוק מהמספרים האחרונים", אמרה, "אף אחד לא מדבר איתנו ולא מעדכן. אנחנו לא יודעים מה האסטרטגיה ולאן הממשלה חותרת".

שר נוסף מזכיר את היעדרותם של יאיר לפיד ואביגדור ליברמן מקבינט הקורונה, ואומר כי "גם התנהלות זאת מחלישה את היכולת של הממשלה ליישם את מדיניותה, הדורשת את שיתוף הפעולה של הציבור".

טוכפלד מדווח עוד כי אחת הטרוניות המרכזיות של השרים היא מתווה החינוך המבולבל. "שנת הלימודים עוד מעט מתחילה, אבל הממשלה מתנהלת כאילו זו עומדת להיות שנה רגילה. לא מקצה תקציבים, לא חושבת על קפסולות ואין שום היערכות", אמר אחד השרים.

מנגד, בכיר בממשלה אמר כי "בנט היה ראש הממשלה הראשון בעולם שיצא במבצע חיסונים של מנה שלישית, כשהוא מקדים את כל מנהיגי העולם ואף את מינהל התרופות האמריקני שטרם אישר את החיסון. המדיניות של הממשלה היא לסמוך על החיסונים ולכן חידשנו את התו הירוק, ולכן ראש הממשלה והשרים מקדמים את החיסון השלישי שכבר מוכיח את עצמו בשטח. כל שאר הצעדים פחות יעילים. המפתח להצלחה יהיה בחיסונים".

הערב, קבינט הקורונה ידון בהחלת תו ירוק על כל ענפי המשק - החל מגיל 3, כך שכל ילד מגיל זה יחויב בבדיקת קורונה לפני כניסה למקומות ציבוריים ופרטיים, כאשר עד גיל 12 הבדיקות יהיו בחינם ומגיל 12 יהיו בתשלום למי שלא מחוסן מבחירה. בנוסף, הקבינט ידון בהמלצה להגביל את ההתקהלות ל-50 אנשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר