בעקבות אישומים חמורים

חרדים בניו יורק חוגגים: המושל שהצר את צעדיהם התפטר

הוא קילל את הסוכות, הפעיל יד קשה כנגד המוסדות, וכפה סגירת בתי ספר בתקופת הקורונה. אמש, אחרי סדרת אישומים נגדו, הודיע מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואמו שמתפטר. מי יחליף אותו? (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אנדרו קואמו (צילום: Shutterstock)

מושל מדינת ניו יורק שבארצות הברית, אנדרו קואמו, התפטר הלילה מתפקידו וגרם לשמחה בקרב הקהילות החרדיות.

קואמו כיהן כמושל ה-56 של ניו יורק, מאז שנת 2011. בחצי השנה האחרונה, העידו מספר נשים מסביבתו כי התנהג כלפיהן באופן לא ראוי. קואמו נקט בקו של הכחשה, אך ככל שחלף הזמן הצטרפו עדויות נוספות נגדו.

מאז שהתחילו הדברים להתפרסם, מחו כנגדו קבוצות תושבים ופעילי רשת, אך רק לפני מספר ימים הגיעו הדברים לסערה תקשורתית, שבשיאה קרא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן למושל להתפטר. הוא עשה זאת בשידור טלוויזיה, ובכך הצטרף לראש העיר ניו יורק היוצא, ביל דה בלאזיו, ולדמויות חשובות נוספות.

אמש (שלישי) החליט קואמו להקשיב לאותן המלצות ולהניח את המפתחות, והתפטר מתפקידו. הוא נצפה יוצא ממשרדו כשהוא מלווה באנשי צוותו, עולה למסוק וממריא אל שמי ניו יורק, מבלי להתייחס לשאלות העיתונאים.

לשמע ההתפטרות, נשאל הנשיא ביידן מה דעתו, והוא השיב בקצרה: "אני מכבד את החלטתו".

קואמו מצדו ממשיך לנקוט בקו הכחשתי וטוען כי התנהג באופן לגיטימי. בשלב מסוים אף טען: "מעולם לא עברתי את הקווים, פשוט לא שמתי לב איך עם הזמן הקווים זזו, והקודים להתנהגות מקובלת השתנו לאורך השנים". עם זאת, ההתפטרות הגיעה לדבריו בשל רצון שלא לתקוע את ניו יורק בזמן שמתעסק בניהול ענייניו המשפטיים.

מי שתחליף את קואמו בתפקיד הנחשק הינה קתי הושול, פוליטיקאית ועורכת דין בת 62, שמעמדה שווה ערך לסגן המושל. היא צפויה לשמש כאישה הראשונה בתפקיד.

ההפגנות הסוערות בברוקלין (צילום: מתוך טוויטר)

בקהילות החרדיות נשמעו קולות שמחה כשנשמע דבר ההתפטרות, שכן מערכת היחסים של קואמו והחרדים לא הייתה במיטבה, בעיקר בשנים האחרונות.

עוד לפני שהפך למושל, נשמע קואמו מקלל את הסוכות של התושבים היהודים בעיר, ובשנים האחרונות הפעיל יד קשה על מוסדות החינוך החרדיים בעניין תכני הלימוד, במה שמכונה 'גזירות החינוך'.

מעבר לכך, בתקופת הקורונה כפה סגירת בתי כנסת, שוטריו חילקו קנסות והוא איים כי ישלול תקציב למי שיפתח בניגוד להוראות הסגר. בתגובה יצאו החרדים להפגין ברחובות ברוקלין, בסדרת מחאות סוערות.

כזכור, מי שהתייצב לצדם של החרדים ודרש לפתוח את כל בתי הכנסת מטעמי חופש דת הוא נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. לאחר מאבק ארוך בבתי המשפט, ניצחו החרדים את קואמו וטראמפ פרסם ציוץ חגיגי בטוויטר.

חרדים רבים הביעו חדווה עם עזיבת קואמו, שאותו הגדירו "רשע מרושע", וקיוו שהמושלת החדשה תדאג להם טוב יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר