צפו בדברי החיזוק | בלעדי

חבר בית הדין של חב"ד נדבק בנגיף: "תשוש"

זמן קצר אחרי שאובחן כחיובי לקורונה, הגרמ"מ גלוכובסקי, מבכירי רבני חב"ד בישראל, משתף בשיחה מיוחדת בתחושות, ומגיש מסה מאלפת לימי חודש אלול: "המלך בשדה, כעת הקב"ה שומע" (חסידים)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
הרב גלוכובסקי (צילום: באדיבות COL)

הגאון רבי מנחם מענדל גלוכובסקי, מבכירי רבני חב"ד בישראל, אובחן הערב (רביעי) כמאומת לנגיף הקורונה. "אני אמנם קצת תשוש", מסר הרב בהודעה ששיגר לבני קהילתו, בעיר רחובות, "אך ברוך השם מרגיש טוב".

בשנה וחצי האחרונות, מאז פרוץ נגיף הקורונה, פעל הגרמ"מ במסגרת תפקידו בהנהלת בית הדין של רבני חב"ד, להוציא הנחיות מסודרות לפי צורך התקופה לכלל חסידי חב"ד בארץ הקודש, הנוגעות להתמודדות מול נגיף הקורונה והשלכותיו. לצד זאת הקים הרב גלוכובסקי, מטעם בית הדין, 'ועד רופאים' מיוחד שקבע בכל נושא שעמד על הפרק. עם הרופאים נמנה ד"ר יקיר קאפמן, נוירולוג בכיר במשרד הבריאות, וד"ר יהושע סורקין, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים "מעייני הישועה" ונוספים.

הגרמ"מ גלוכובסקי, הערב בביתו

הוא נודע כמי שהוביל קו ברור וחד משמעי לבני קהילתו ולעדת חסידי חב"ד ליטול את חיסוני הקורונה ללא כל פשרות. מבדיקה שערך 'כיכר השבת', עולה כי הרב גלוכובסקי טרם קיבל את החיסון השלישי אולם בכוונתו היה לקבלו בהקדם.

"עשיתי את החיסונים לפני חצי שנה ועל אף זה נדבקתי עכשיו", אומר הרב בסרטון וידאו מביתו, שעות אחדות לאחר שקיבל את התשובה החיובית לנגיף. "זה מראה עד כמה צריכה להיות זהירות היכן שנמצאים, ועד כמה שבוודאי צריך ללכת להיבדק ולשמור על בידודים, אלו שצריכים.

"אלו שצריכים להתחסן - שילכו להתחסן כעצת הרופאים, אבל הכל תלוי בנו עד כמה שאנחנו לוקחים ברצינות את ההנחיות. לכן אני פונה לכל אחד - אל תזלזלו בהוראות וצריך לשמור על כל כללי זהירות".

בהמשך דבריו התייחס הגרמ"מ גלוכובסקי, המשמש אף כרב מרכז העיר רחובות, לימי חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות המסוגלים, שבהם אנו נמצאים. "אנחנו בחודש אלול, שזה חודש של ימי הרחמים והסליחות", אמר הרב. "אלו ארבעים הימים האחרונים שבהם משה רבינו עלה להר לקבל את הלוחות השניות, וזה זמן שיש בו הארה של י"ג מידות הרחמים.

"וכמו שבעל התניא כותב בספרו 'ליקוטי תורה', שיש את המשל המפורסם שהמלך בתקופה זו נמצא בשדה ומקבל את כולם בסבר פנים יפות ומראה פנים יפות ושוחקות לכולם, זה זמן שהקב"ה שומע לתפילות עם ישראל ומעניק רפואה לכולם, כל מי שצריך וכל מי שנדבק בקורונה בתוך כל חולי עם ישראל".

הרב אף קרא לביצוע פעולות מעשיות בתקופה זו. "חודש אלול זה הזמן של בדיקת תפילין ומזוזות, כמו שמבואר בפוסקים. גם לעצמנו וגם לכלל ישראל. שיבדקו את התפילין והמזוזות", אמר הרב. "וגם תקיעת שופר, לעורר את הלבבות של עם ישראל בתקיעת שופר, וגם להרבות בצדקה".

את דבריו חתם עם ה"ידוע שהנכד של הבעל התניא אמר בשמו, שבזמן מגיפה יש להרבות בנתינת צדקה ומטבעות קטנות מדי יום ביומו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר